مراسم‌های جشن ۸ مارس در روژاوا و شمال و شرق سوریه

در روژاوا و شمال و شرق سوریه ۸ مارس طی مراسماتی جشن گرفته شد.

در برگزاری جشن ۸ مارس در کوبانی پیام :«ما بر این باوریم که زنان نقشی تاریخی را ایفا خواهند کرد» داده شد.

به هزاران زن درکانتون فرات ۸ مارس روز جهانی زنان زحمتکش را با شعار «با اراده زنان آزاد ما سیاست‌های قتل عام، اشغالگری و انزوا را شکست خواهیم داد» جشن می‌گیرند. زنان در ساعات صبحگاه به مکان جشن سرازیر شدند و مراسم آغاز شد.

در این مراسم بیانات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان درباره زنان و نقش تاریخی آنان برای حاضرین پخش شد.

پس از آن سخنگوی شورای هماهنگی کنگره استار کانتون فرات زوزان بکر و مدیریت مجلس زنان مجلس خانواده‌های شهدای کانتون فرات عایشه افندی نیز سخنرانی ارائه دادند.

پس از سخنرانی‌ها گروه‌های فرهنگی و هنری آهنگ، تئاتر و رقص را اجرا نمودند.

 

در حلب در جشن برگزاری ۸ مارس اشغالگری محکوم شد

در محله شیخ مقصود حلب در جشن برگزاری ۸ مارس حملات دولت اشغالگر ترکیه محکوم شد.

جشن ۸ مارس روز جهانی زنان زحمتکش با شعار «با اراده زنان آزاد سیاست‌های قتل عام، اشغالگری و انزوا را از میان خواهیم برداشت». در میدان نوروز منطقه شقیف محله شیخ مقصود حلب برگزار شد.

در این مراسم تعدادی از احزاب هم مشارکت نموده بودند. همچنین عضو شورای هماهنگی کنگره استار فهمیه همو، از فرماندهان ی‌پ‌ژ اکین تولهلدان، سخنگوی مجلس زنان سوریه شعبه حلب حیفا حسن، مسئول مرکز مطبوعات حزب خلق نجلا فاروق نیز سخنرانی هایی ارائه دادند.

این جشن با اجرای آهنگ و رقص ادامه داشت.

 

در منطقه احداس واقع در شهبا زنان ۸ مارس روز جهانی زنان زحمتکش را با شعار «با اراده زن آزاد ما سیاست‌های قتل عام، اشغالگری، و انزوا را شکست خواهیم داد» جشن گرفتند. هزاران زن از عفرین و شهبا با لباس‌های سنتی خود در این مراسم شرکت جستند.

این مراسم با راهپیمایی آغاز شد و محل برگزاری ادامه داشت. در این محل عضو مجلس خانواده‌های شهدای کانتون عفرین و شهبا، شازیه ابراهیم، عضو کنگره استار ریحان الو سخنرانی ارائه دادند. همچنین پیام نیروهای رهایی بخش عفرین (ه‌ری) و یگان‌های مدافع زنان (ی‌پ‌ژ) نیز قرائت شد. این جشن با آهنگ و رقص گروه ‌های فرهنگی ادامه داشت.

 

حسکه

این جشن با مشارکت هزاران نفر از ساکنین شهر و منطقه شداد، هول، تل براک، تل تمر و تربه سپی ادامه داشت. هزاران زن با لباس‌های کوردی و تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و با شعار «ژن ژیان آزادی» در این جشن حضور داشتند. در این مراسم ریاست مشترک حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) آسیا عبدالله همچنین سخنگوی مجلس زنان حزب آینده سوریه، خالیا کجوان سخنرانی کردند.

قامشلو

در این مراسم تعداد بسیاری از زنان مشارکت کردند و بجز اجرای برنامه‌‌هایی که تدارک دیده شده بودند، سخنگوی کنگره استار ریحان لوقو و ریاست مشترک کانتون جزیره ویویان اوسو نیز سخنرانی‌هایی ایراد کردند.