نامه‌ای برای ‌"عبدالله اوجالان" از زندان زنان سینجان

۶۰ زندانی زن در زندان زنان سینجان نگهداری می‌شوند که با ارسال نامه‌ای به مسئولان نسبت به انزوای امرالی هشدار داده و گفتند: «انزوا باید فورا رفع شود.»

انزوای مطلق رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ۳۷ ماه است که ادامه دارد. به همین دلیل کمپین آزادی جسمانی عبدالله اوجالان و حل مسئله کوردها در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ راه‌اندازی شد و هنوز ادامه دارد. زندانیان سیاسی محبوس در زندان‌های باکور کوردستان و ترکیه از ۲۷ نوامبر ۲۰۲۳ دست به اعتصاب غذا زده‌اند. در ۵ آوریل زندانیان تصمیم گرفتند که کنش خود را به مرحله جدیدی ارتقا دهند. زندانیان تصمیم گرفتند دادگاه را تحریم کرده و به جلسات دادگاه نروند و همچنین تلفنی نیز صحبت نکنند.

۶۰ زن در زندان زنان سینجان محبوس هستند که در همین زمینه نامه مفصلی به وزارت دادگستری، دولت و مقامات دولتی ارسال کردند. در این نامه خواسته شده است که با توجه به نقش پررنگ عبدالله اوجالان در صلح، انزوا رفع شود، آزادی جسمانی او محقق شود و شرایط مناسب برای او فراهم شود.

در نامه ارسالی ۶۰ زن زندانی موارد زیر آمده است: «ما ۶۰ زندانی سیاسی زن در زندان زنان سینجان هستیم. ادامه سیاست‌های شکنجه و انزوای شدید رهبر صلح عبدالله اوجالان و یارانش در کوردستان، ترکیه و خاورمیانه کشور ما را به سمت تنش و آشوب می‌کشاند.

امروز در صدها زندان، هزاران زندانی سیاسی به اعتصاب غذا برای رفع فوری انزوا دست زده‌اند. این صدا باید فورا شنیده شود. در نتیجه به همه مقامات، وزارت دادگستری و همه کسانی که مسئول هستند اعلام می‌داریم که پایان دادن به انزوای عبدالله اوجالان، رهبر صلح برای کشور بسیار حیاتی است و باید فورا شرایط به گونه‌ای فراهم شود که او بتواند نقش خود در تحقق صلح را ایفا کند.»