پانلی در استکهلم در رابطه با ۲۵ نوامبر برگزار شد

در استکهلم، در پانل ۲۵ نوامبر، ژنئولوژی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به اهمیت صیانت از آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره شد.

به مناسبت ۲۵ نوامبر، روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، پانلی در استکهلم، پایتخت سوئد برگزار شد.

نجیبه قره داغی عضو آکادمی ژنئولوژی در این پانل سخنرانی کرد و گفت که مبارزه آنها صیانت از میراث خواهران میرابل است.

نجیبه قره داغی گفت که آن‌ها در حال بازنویسی تاریخ خود هستند و به ویژه بر ظلم و ستم بر زنان در باشور کوردستان تمرکز کرده‌اند.

قره‌داغی با یادآوری اینکه ناگیهان آکارسل، تلاشگر ژنئولوژی در باشور کوردستان، در حین ساخت کتابخانه و کار زنان در باشور کوردستان توسط سازمان اطلاعات دولت ترکیه میت کشته شد، گفت: «ناگیهان آکارسل همیشه می‌گفت که پتانسیل‌های زیادی در باشور برای زنان وجود دارد اما بدون پیشاهنگ است.»

قره‌داغی در این مورد به رهبری رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت که آزادی اوجالان آزادی همه زنان است، پس باید از رهبر خود صیانت کنیم.

عایشه گوکتپه در این پانل از طرف چتر زنان سارا-اسکاندیناوی سخنرانی کرد و به وضعیت زنان در باکور و روژاوای کوردستان اشاره کرد.

عایشه گوکتپه اعلام کرد که با انقلاب زنان، زنان از گریلایی تا مقاومت در زندان‌ها، از شهرداری‌ها تا نظام ریاست مشترکی، مقاومت باورنکردنی از خود نشان می‌دهند.

عایشه گوکتپه گفت: «معمار این نظام رهبر آپو است. رهبر آپو خط قرمز زنان است. زنان کورد همچنان باید قویا از رهبر خود صیانت کنند.»

نماینده جامعه زنان آزاد روژهلات کوردستان (کژار) نیز در این پانل در مورد فشار بر زنان در ایران صحبت کرد و گفت: «زنان کورد در برابر این فشارها مقاومت بی‌نظیری از خود نشان می‌دهند. زینب جلالیان سال‌هاست مقاومت می‌کند. مقاومت با شعار  «ژن، ژیان، آزادی» از مرزها گذشت و وارد خانه‌های مردم شد. برای اینکه این مسئله دائمی شود، به مبارزه‌ای بزرگ نیاز است.»