پانلی در برلین: ما مبارزاتمان را با فلسفه ژن ژیان آزادی ادامه می‌دهیم

شورای زنان DEST-DAN به مناسبت ۲۵ نوامبر، در برلین پایتخت آلمان یک نشست برگزار نمود.

شورای زنان DEST-DAN به مناسبت ۲۵ نوامبر روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، در برلین پایتخت آلمان یک نشست برگزار کرد.

زنان زیادی در این نشست حضور داشتند. مرال شیمشک مدیریت جلسه را در دست داشت. سلطان اوگر فعال حقوق زنان و نوره آلکیش سخنگوی سازمان چتر مجلس زنان ایزدی در این نشست سخنرانی کردند.

مرال شیمشک سخنرانی افتتاحیه را ایراد کرد و در مورد اهمیت ۲۵ نوامبر صحبت کرد. شیمشک با بیان اینکه قتل‌عام زنان سیاسی است، اعلام داشت که این کشتار و خشونت تحمیل‌شده بر زنان بدون مجازات نخواهد ماند و خاطرنشان کرد که با فلسفه «ژن ژیان آزادی» به مبارزه با این ذهنیت ادامه خواهند داد.

سلطان اوگر نیز درباره نظام و فلسفه‌ی کار جنبش زنان کورد-اروپا (ت‌ژک-ا) صحبت کرد و گفت: «مبارزه زنان همزمان بخشی از مبارزه کوردستان است. همانطور که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گفته، جامعه بدون آزادی زنان، نمی‌تواند آزاد باشد. مبارزه زنان و جامعه باید دوشادوش هم باشد.»

نوره آلکیش، سخنگوی سازمان چتر مجلس زنان ایزدی (SMJÊ) نیز در این باره گفت: «ما در کمپین "آزادی برای رهبر آپو، راه حل سیاسی برای مسئله کورد" دیدیم که فلسفه و پارادایم رهبری ما به تمام جهان گسترش یافته است. بسیاری از زنان شنگال با فلسفه رهبر آپو آشنا شدند و به جنبش آزادی پیوستند. امروز همه ما پیرو خط او هستیم و به مسیر خود ادامه می‌دهیم.»

پس از خواندن شعری از فاطما تاشلی تونچ توسط نوره آلکیش، پانل به پایان رسید.