پاژک: ۲۵ نوامبر روز مقاومت و نبرد است

هماهنگی پاژک به‌مناسبت ۲۵ نوامبر روز مبارزه با خشونت علیه زنان، بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد و گفت: «۲۵ نوامبر روز مقاومت و نبرد تمام زنان است. همه باید خود را برای آن سازماندهی کنیم.»

مرکز هماهنگی پاژک اعلام کرد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان؛ مبارزات زنان را به‌عنوان "مبارزات اسطوره‌ای" ارزیابی نموده و افزود: «این مبارزات اسطوره‌ای در روشنایی افکار و ایده‌های رهبر آپو جلو رفت. ما زنان بر این اساس ارتش زنان و تحزب‌ زنان و نیروی تشکیلاتی خود را ایجاد کردیم.»

در بیانیه مذکور همچنین آمده:

«ژن ژیان آزادی حقیقت مقاومت زنان را در سراسر جهان و به‌ویژه در روژهلات آشکار کرد، به همه هشدار داد و اعلام کرد که هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی آزادی و مقاومت زنان را بگیرد. ما توسعه‌ی مبارزات زنان را به‌عنوان یک رسالت می‌دانیم. با جنبش‌های مختلف زنان؛ کنفرانس‌ها، برنامه‌های آموزشی، راهپیمایی‌ها، فعالیت‌ها و مراسم‌های مختلف انجام می‌دهیم. این اقدامات و سازمان‌ها راه انقلاب زنان را که با ایده آزادی زنان شکل گرفته، باز می‌کند. وظیفه اصلی ما این است که این عرصه را توسعه دهیم و فاشیسم و ​​نظام مردسالار را شکست دهیم. مبارزه و مقاومت زنان که در نتیجه شهادت‌ها و بهاهای بزرگی که داده شده، به‌دست آمده، روند مهمی است که مقاومت زنان را بیشتر توسعه می‌دهد. مهمترین نکته برای به موفقیت‌رساندن مبارزات زنان؛ سازمان‌یابی، دفاع از خود و حمایت از زنان خواهد بود.

۲۵ نوامبر روز مقاومت در برابر خشونت، فشار، ظلم و سوء‌استفاده است. ۲۵ نوامبر روز مقاومت و مبارزه برای همه زنان است. ما همه زنان باید خودمان را سازماندهی کنیم و این روز را به روز مبارزه و سازماندهی علیه خشونت تبدیل کنیم.»