خبرمهم

پاژک در سالگرد توطئه همه را به سازماندهی مقاومت در همه عرصه‌ها فراخواند

هماهنگی پاژک در بیانیه خود به مناسبت سالگرد توطئه ۱۵ فوریه از همه خواست تا مقاومت را در همه عرصه‌ها سازماندهی کرده و آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را تضمین کنند.

هماهنگی حزب زنان آزاد کوردستان (پاژک) در بیانیه خود به حملات اشغالگری اشاره کرده و گفته است که این توطئه با نقشه‌های جدید اجرا می‌شود. پاژک ضمن فراخوان سازمان‌ها برای از بین بردن یکایک موانع فاشیسم گفت: «راه این کار تأمین آزادی جسمانی رهبر آپو با سازماندهی مقاومت در برابر طرح نسل‌کشی در هر زمینه است.»

بیانیه پاژک به شرح زیر است:

«ما با احترام و قدردانی یاد همه شهدای انقلاب در شخص شهدای 'شما نمی‌توانید خورشید ما را تاریک کنید' که با بدن خود در برابر توطئه راه مبارزه را روشن کردند، یاد رفقا آخین موش، لیلا سُرخین، روکن، سارا، اردال، روژهات که در برابر توطئه خط ایثارگری را تعالی بخشیده‌اند را گرامی می‌داریم و ما یک بار دیگر نیروهای توطئه‌گر را محکوم می‌کنیم. به همه نیروهای دموکراتیک که در کوردستان، خاورمیانه، اروپا و نقاط مختلف جهان در برابر توطئه مقاومت می‌کنند، به ویژه زنانی که کارزار 'آزادی برای اوجالان، راه‌حل مسئله کورد' را ادامه می‌دهند، به مردم ما، انسانیت جهان، زنان بزرگ و مادران عدالت‌خواه، زندانیان پرونده‌ی پاژک-پ‌ک‌ک که پرچم مقاومت را در زندان‌ها به اهتزاز در می‌آورند درود می‌فرستیم. به گریلاهای آزادی‌بخش ه‌پ‌گ-یژا استار که با جنگ بی‌امان در کوهستان‌های کوردستان توطئه و ارتش اشغالگر-فاشیست ترکیه را با شکست مواجه می‌کنند، یک بار دیگر پیروزی اراده آپویی را به اثبات رساندند، تبریک می‌گوییم.

توطئه با طرح‌های جدید انجام می‌شود

زنان و مردم همواره در مبارزه با توطئه ۱۵ فوریه هستند و از آزادی رهبر آپو بعنوان توجیه زندگی و اراده خود دفاع می‌کنند. با دگرگونی ذهنی و عملکرد انقلابی در ظهور تاریخی آزادی رهبر آپو شرکت می‌کنند. پارادایم رهبر آپو و فلسفه ژن، ژیان، ئازادی که بر آن استوار است در حال گسترش است. آزادی مردم کورد به طور فزاینده‌ای با سرنوشت خلق‌های خاورمیانه ادغام می‌شود. آینده دموکراتیک خلق‌های خاورمیانه با راه‌حل دمکراتیک- خودمدیریتی کوردستان ممکن می‌شود. مبارزه آزادی‌خواهی زنان به عنوان یک نظام جهانی نوین، امکانات راه‌حل دموکراتیک کنفدرالیستی را بر اساس پارادایم آزادیخواهانه زن، اکولوژیکی و دموکراتیک ایجاد می‌کند. تمایل زنان و مردم به یک نظام اجتماعی جدید، مبارزات اجتماعی را آشکار می‌کند. با مشاهده این تحولات، قدرت‌های هژمونیک بین‌المللی و دولت-ملت‌های استعماری محافظه‌کار منطقه‌ای بر استراتژی توطئه‌آمیز پافشاری می‌کنند. توطئه بین‌المللی که از ۱۰ اکتبر ۱۹۹۸ آغاز شد و با اسارت امرالی در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ سیستماتیک شد، با برنامه‌ریزی‌های جدیدی در حال انجام است.

خطرناک‌ترین طرح علیه رهبر آپو است

سیستم انزوای امرالی یک سیستم غیرقانونی و منحصر به فرد اسارت با وضعیت ویژه است. خطرناک‌ترین نقشه علیه رهبر آپو است. عدم دریافت اطلاع از وضعیت رهبر آپو در ۳۵ ماه گذشته و عدم ارتباط مطلق حاکی از آن است که سلامت و امنیت وی در خطر است. تلاش برای مشروعیت بخشیدن و عادی‌سازی سیستم انزوای مطلق توسط رژیم فاشیستی آک‌پ و نهادهای ذی‌ربط بین‌المللی نشان می‌دهد که این توطئه به مرحله حساسی رسیده است.

عملیات‌های اشغالگری جدید

اصرار بر سیاست توطئه‌گرانه و انزوا، تصمیمی است برای تکمیل نسل‌کشی در کوردستان، تسلط بر خاورمیانه و زنده نگه داشتن نظام سرمایه‌داری از طریق بی‌آلترناتیو باقی گذاشتن خلق‌ها در جهان و طراحی مجدد آن با جنگ اشتراک هژمونیکی. رژیم فاشیستی آک‌پ در حال تحمیل نابودی و تسلیمیت بر مردم کورد است. دولت فاشیست اردوغان که خاورمیانه و کل سیاست خارجی خود را در راهبرد نظامی خود سرمایه‌گذاری می‌کند، در حال توطئه‌ای برای مشارکت فعال کشورهای منطقه به ویژه عراق و ایران در نقشه خونین خود است و به دنبال منطقه‌ای کردن و گسترش جنگ است. دولت فاشیست اردوغان و شریک آن پ‌دک، که نماینده و به عنوان ژاندارمری نیروهای توطئه‌گر بین‌المللی در منطقه عمل می‌کنند، به دنبال اجرای طرح‌های نابودگری جدید در بیست و پنجمین سال توطئه هستند. با هدف سرکوب کورد آزاد و نابودی نظامی جنبش پ‌ک‌ک بر اساس استراتژی انحلال، وجود کوردها را در معرض نسل‌کشی سیاسی-نظامی قرار داده و بدین ترتیب هدف می‌کند که تسلطی بدون مانع بر خاورمیانه برقرار کند. به دنبال تحقق رویای عثمانی کرکوک-‌موصل با افزایش پایگاه‌های خود در سوریه، عراق-باشور کوردستان با عملیات‌های جدید اشغالگری است. با بهره‌گیری از هرج و مرج و بحران ناشی از واقعیت جنگ جهانی سوم، نقشه‌های توطئه‌آمیز و نسل‌کشی‌اش را اجرا کند. گفت‌وگوهای نظامی که اخیراً دولت فاشیست اردوغان در خاورمیانه و به‌ویژه عراق افزایش داده است، جدی بودن اوضاع را آشکار می‌کند.

رژیم فاشیست ترکیه با تکیه بر ناتو و قدرت‌های اروپایی بر سیاست انزوا و جنگ پافشاری می‌کند. این ذهنیت رژیم ترکیه را به فاشیسم کشاند و دیکتاتوری اردوغان را به وجود آورد. رژیم مونیست فاشیستی با استفاده از نیروی نظامی، خشونت و ظلم در سطوح بالا به بهانه امنیت، سعی دارد با متهم کردن نیروهای دموکراسی و هر فردی که مبارزه می‌کند به «تروریسم» آنها را تسلیم کند و اراده‌شان را تضعیف کند.

تا زمانی که انزوا از بین نرود ترکیه هیچ پیشرفتی نخواهد داشت

با به دست آوردن آزادی جسمانی رهبر آپو، همه این برنامه‌ها و استراتژی‌های کثیف ناکام می‌مانند. از این نظر، شکست کامل توطئه برای صلح، ثبات، امنیت و آینده دموکراتیک مردم کورد و خاورمیانه حیاتی است. تا زمانی که نظام امرالی حذف نشود، ترکیه هیچ پیشرفتی نخواهد داشت. واقعیت ۲۵ ساله کنونی در ترکیه، جایی که نظام انزوای امرالی ادامه دارد، پایان سیاسی، بحران اجتماعی و فروپاشی اقتصادی است. تا زمانیکه سیاست که کارکرد حل مشکلات اساسی جامعه را دارد به تحریف حقیقت بپردازد، نمی‌تواند  جز گانگرناسیون جامعه و تشدید اوضاع نتیجه‌ای به همراه داشته باشد، به عقب برمی‌گردد. از این لحاظ زنان، جوانان و کل جامعه که صاحبان واقعی سیاست هستند، مسئول گسترش مبارزه با از بین بردن یکایک موانع فاشیسم هستند. راه دستیابی به این امر تضمین آزادی جسمانی رهبر آپو با سازماندهی مقاومت در برابر طرح نسل‌کشی در هر زمینه است.

فراخوان برای شرکت قوی در راهپیمایی ۱۷ فوریه کلن

زنان با شعار «با ژن، ژیان، ئازادی پیش به سوی انقلاب زن» در این کارزار شرکت می‌کنند. تبدیل کارزار به قیام و رستاخیزهای اجتماعی به رهبری زنان در امتداد خط ژن، ژیان آزادی هر طرح توطئه‌ای را باطل می‌کند. هر کسی که این واقعیت را می‌بیند، با مشارکتی قوی در کمپین آزادی برای رهبر آپو، مبارزه را بزرگ می‌کند. انجام مبارزه بدون وقفه در همه ابعاد نظامی، سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی ضروری است. اجتناب‌ناپذیر است که فعالیت‌ها و کنش‌های انجام شده در چارچوب کارزار به مرحله جدیدی رسانده شود. مستلزم ادامه مقاومت خوددفاعی در مناطق کوردستان بر اساس استراتژی جنگ انقلابی خلق است. انجام مبارزه به شیوه‌ای چند وجهی در اروپا و سایر نقاط جهان ضروری است. این مقاومت و قیام مردم تاریخی است که طرح توطئه نسل‌کشی را شکست خواهد داد. ما از جوانان کوردستان و همه به ویژه زنان می‌خواهیم که وظایف انقلابی خود را به نحو احسن انجام دهند و در راهپیمایی بزرگی که در روز ۱۷ فوریه در کلن برگزار می‌شود، قوی شرکت کنند.

ایستار و عمل اساسی این دوره، رساندن اندیشه‌های رهبر آپو به هر کس، ایجاد شکوفایی آزادی در هر کجا که می‌تواند خود را به آنجا رساند، سازماندهی حول محور ایده‌ها و اقدام برای گسترش مبارزه ضد نظام در سطح محلی-منطقه‌ای-جهانی است و ایجاد و دفاع از کنفدراسیون دموکراتیک که طبیعی‌ترین نظام زن و خلق‌ها است. نیروهای توطئه‌گر شکست خواهند خورد، زنان و خلق‌ها پیروز خواهند شد.»