پاژک: پیروزی در برابر جنگ ویژه تنها از طریق خط جنگ انقلابی خلق حاصل می‌شود-تکمیلی-

شورای هماهنگی پاژک : پیروزی برای ما علیه جنگ ویژه با واجب نمودن جنگ انقلابی ممکن می‌شود.

شورای هماهنگی پاژک با انتشار ارزیابی در سایت خود به سیاست‌های جنگ ویژه علیه مردم کورد و نیروهای آزادی‌بخش پرداخت و گفت: «پیروزی برای ما، در برابر جنگ ویژه‌ی شدید، با تحمیل جنگ شدید انقلابی ممکن است.»

ارزیابی شورای هماهنگی پاژک به شرح زیر است:

از روزی که نظام دولتی مردسالار تأسیس شد و تا به امروز همواره با جنگها موجودیت خود را حفظ کرده است. آنها با این شعار حرکت کرده اند که هر چه جنگ بیشتر باشد، اقتدار بیشتر خواهد بود و در این موضوع از انواع روش‌ها در جنگهای خود استفاده کرده‌اند. در میان این روش‌ها، کثیف‌ترین و مخفیترین روش، جنگ ویژه است. روش‌های جنگ ویژه که عمدتاً تا پایان قرن نوزدهم برای گسترش مراکز قدرت برای دوران خود، در جنگ‌هایی که مدیریت می‌کردند، استفاده می‌شد،تا به امروز، همیشه افزایش یافته‌اند. به ویژه مراکز حاکم که پس از جنگ جهانی دوم تمام جنبش‌های چپ و سوسیالیستی را به نام مبارزه با کمونیسم هدف قرار دادند، از جنگ ویژه به عنوان یک روش اساسی استفاده کردند. نیروهایی که خود را تحت رهبری ناتو سازماندهی کردند، نهادهای مختلفی را برای جنگ ویژه تأسیس کردند، با نیروی مخفی و تاریکی مانند گلادیو، سازمان‌های مستقلی برای هر کشور ایجاد کردند و از یک مرکز به مدیریت جنگ ادامه دادند. در این جنگ کثیف و پنهانی که علیه کل جامعه اعلام شده است، از مجادلات، سلاح‌ها و روش‌های مختلف استفاده شده است. هدف این است که کل جامعه را بی‌اراده کرده و تسلیم آنها به حکومت را تسهیل کند. به ویژه جنگ‌هایی که در جنگ جهانی سوم شعله‌ور شده است، عمدتاً با روش‌های جنگ ویژه مدیریت می‌شود و مفاهیم تخریب در این زمینه توسعه می‌یابد. چگونه می‌توان جنگ را به کل جامعه منتقل کرد و سعی در تأیید شکست نخوردن درک حکومت داشت.

عمده‌ترین مراکزی که از ابتدا تا به امروزجنگ ویژه تغییر نکرده‌اند، سازمان‌های انقلابی و جنبش‌های گریلایی هستند. حتی اگر کشورها، ملت‌ها و جنبش‌ها تغییر کنند، چون روش‌های جنگ ویژه در یک مرکز مدیریت می‌شود، همان‌طور که هست استفاده می‌شود. هدف از سیاست‌های اعمالی علیه تمام این جنبش‌ها یا نابودی کامل و یا دچار فرسایش ساختن آنها و اضافه کردنشان به نظام می باشد. تلاش کرده‌اند تشکل‌های توده‌ای آن جنبش‌ها را نابود کنند، سازمان‌ها را با هدف قرار دادن رهبران آن‌ها متفرق کنند، می‌خواهند با کشتار، اقدامات ناشناخته و قتل‌های سیاه خود موجی از ترس و هرج و مرج ایجاد کنند، بر کادرهای رهبری آن سیاست شکست را تحمیل کنند و تسلیم شدن را ترویج نمایند. با گسترش نظام بر اساس ایجاد ترکیبی ذهنی از کادرها و افراد معتقد به جنبش، ایجاد کنند. یعنی با جنگ غیرقانونی که به اصول اولیه جنگ ویژه تبدیل شده است، جنگی غیرسیستماتیک انجام داده است، وقتی فرصت را مناسب دیده، با اقدامات غیرقانونی، با جنگ روانی، انواع فعالیت‌های تحریک‌آمیز و تبلیغاتی، ضربه‌ وارد کرده است. و با تلاش‌های اجتماعی، حملات ضدانقلابی را نیز طراحی کرده است. این نوع سیاست‌هایی که در برابر برخی از جنبش‌های انقلابی انجام می شود در نزد دولت‌ها نتیجه‌بخش بوده است.

رژیم فاشیستی ترکیه که از بدو تأسیس تا به امروز خود را به عنوان یک رژیم جنگ ویژه سازماندهی کرده است، به یکی از نیروهای حاکم بر آن سیاست‌های اساسی تبدیل شده است. آنها به ویژه می‌خواهند ارامنه، سوری‌ها ، کوردها و علویان را در معرض نسل‌کشی فیزیکی قرار دهند و حکومت خود را حفظ کنند. اما کوردها با این وضعیت جنگی به شیوه‌ای خاص‌تر برخورد کرده‌اند. این فقط به نسل‌کشیهای فیزیکی محدود نمی‌شود، نسل‌کشی فرهنگی نیز به روش اصلی تسلیم کردن تبدیل شده است. همه سیاست‌هایی که اجرا شده است به روش‌های جنگ ویژه برای نسل‌کشی فرهنگی تبدیل شده است. با وجود اینکه نام آن از طرح اصلاحات شرقی به طرح تسلیم نمودن تغییر یافته است، روش‌ها همیشه روش‌های جنگ ویژه بوده‌اند. در این زمینه، دولت ترکیه، با خود سازماندهی جنبش آزادی ما، به شکلی جامع‌تر و سازماندهی شده بر سیاست‌های جنگ ویژه تکیه کرده است. تا قبل از رژیم فاشیستی حزب عدالت و توسعه - حزب حرکت ملی ، مرکز اصلی آن سیاست‌هایی که در چارچوب لابی‌های جنگی در داخل دولت ترکیه مدیریت می‌شد، ناتو-گلادیو بود. اما دولت ترکیه کاملاً خود را به عنوان یک رژیم جنگ ویژه با رژیم آ ک پ-م ه پ سازماندهی کرده است. به عبارت دیگر، جنگ ویژه‌ای که توسط دولت حزب عدالت و توسعه علیه جنبش آزادی ما انجام می‌شود، جنبه بسیار متفاوتی پیدا کرده است. رهبر آپو در یادداشت‌های خود از دیدار سال ۲۰۱۴، فرآیندهایی را که دولت ترکیه طی کرد، شرح می‌دهد: «تاسیس آژانس جنگ ویژه پس از سال ۱۹۵۰، مسئول بسیاری از کشتارهایی که در این کشور رخ داده است، می‌باشد. اعدام مندرس، وقایع ۶-۷ سپتامبر، کشتار مرش، چوروم و سیواس و البته کودتاها نیز محصول آن بود. آنها دعوای خواهر - برادری داشتند. چیزهایی هست که علیه ماست. کوردها توسط ژیتَم به بی‌رحمانه ترین شیوه‌ها کشته شدند. حتی وکیل ژیتَم را هم کشت. شما می‌دانید که چگونه محمد سنجار کشته شد. قانون ژیتَم هم وجود ندارد. خارج از قانون کار می‌کند. تمام اتفاقاتی که به ذهن شما می‌رسد کار آنها بوده است. کشتار تقسیم در سال ۱۹۷۷، کشتن ۷ دانشجوی تیپ همه اقدامات آنها بود. این موسسه در ۱۲ سپتامبر ملی شد. در عمل چیلر، گورش حتی بعد از دهه ۹۰ خاص شد. آنها بودند که اُزال و سپس بدلیس را کشتند. سیواس، باشباخلار هم کار آنها بود. باشباخلار هم توسط ژیتمی هایی که وارد ما شدند، انجام گرفت. جماعت واحدی از پلیس مدنی و بخش قضایی اداره جنگ ویژه است. زمانی که اسرائیل قدیمی آنها، تبدیل به لابی ارامنه شده است. مرکز یا فلوریدا بود یا یوتا. سالانه سیصد پلیس را به آن مراکز می‌بردند و آموزش می‌دیدند. آنها پروژه نابودی تمام کوردستان را انجام دادند».

مرکز اصلی رژیم جنگ ویژه که توسط نیروهای مسلط اداره می‌شود، اساسا علیه رهبر آپو است. آنها می‌خواستند با نظام صلیب که تحت دستورات ناتو سازماندهی شده بود، عملیات جنگ ویژه را بر روی رهبر آپو به صورت سیستماتیک اجرا کنند. از انواع حملات فیزیکی گرفته تا حملات روانی، این موج حملات رو به رشد بوده است. در آخرین روند سعی کردند با سیاست انزوای عمیق این روند را مدیریت کنند. آنها سعی کرده‌اند با در دستور کار قرار دادن برنامه‌های مختلف علیه رهبری ، تفاهم ایجاد کنند. رژیم جنگ ویژه حزب عدالت و توسعه همواره بر اساس استثمار به رهبری نزدیک شده است.

با اجرای جنگ ویژه‌ای که علیه جنبش آزادی ایجاد شد، قطع رابطه بین مردم، گریلاها و رهبری را هدف اصلی قرار داده‌اند. سال‌ها است که علیه مردم ما مفهوم گسترده‌ای از نابودی وجود دارد. آنها سعی می‌کنند شخصیت‌های بدون اراده را از طریق جاسوس نمودن، فحشا و مواد مخدر خلق کنند. از طریق مهاجرت تغییر جمعیتی ایجاد کنند؛ نسل‌کشی فرهنگی را با سیاست‌های ترویج زبان و فرهنگ کامل کنند. به گونه‌ای که همه رسانه‌ها و نهادهای آموزشی در خدمت آن سیاست‌ها باشند، به کار گرفته می‌شوند. آنها با هجمه‌های ادراک و دستکاریهایی که آنها را هدایت می‌کنند، با انواع تبلیغات سفید، سیاه و خاکستری که دولت در خدمت آنهاست، یا با سردرگمی ذهنی برای ایجاد بی‌اعتمادی علیه جنبش، سعی می‌کنند مردم را گمراه کنند. باز هم حملات جنگ ویژه را علیه خط آزادی زنان ما، نیروی پیشرو جنبش ما، گسترش می‌دهند. مخالفت با خط ایدئولوژیک ما، رفتن آنها به سازمان‌های جایگزین، آسیب رساندن به خط و به حاشیه راندن سازمان از اهداف اصلی آنهاست. باز هم از انواع روش‌های کثیف برای دور نگه داشتن توده‌های زنان از جنبش استفاده می‌شود. در کنار سیاست‌های عمومی معطوف به زنان، تجاوز جنسی به عنوان یک روش اساسی جنگ ویژه معرفی شده است. بی‌ارزش کردن زنان جوانی که مجبور به تن فروشی می‌شوند به روش رسمی دولت تبدیل شده است. خب، در این مورد، فرماندار حزب عدالت و توسعه در سرت با گفتن «وقتی سنگ پرتاب می‌کنند، بگذار تن‌فروشی کنند» نگران افشای نیت خود نبود. از قبل این شیوه‌های جنگ ویژه که از سال‌های اول تا امروز علیه جنبش ما، زنان و کل جامعه ادامه دارد، مشخص بود. بر این اساس، مبارزه در رهبری خلق‌ها رو به رشد بوده و به روزگار ما رسیده است.

یکی از ابزارهای اساسی که دشمن در حملات جنگ ویژه از آن استفاده می‌کند، تکنیک و فن‌آوری است. به همین دلیل، رویکرد صحیح به فناوری و استفاده صحیح از آن برای ما مهم است. سیستم خود را تقریباً مانند یک تکنیک سازماندهی می‌کند. فکر می‌کند که تمام کارهای مخفی روی تکنیک فاش می‌شود و می‌تواند کار ما را از این طریق شکست دهد. بخش بزرگی از جنگی که امروزه انجام می‌شود مبتنی بر فناوری است. در جنگ از انواع سلاح‌های هوایی، تسلیحات و سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌شود. دشمن در مورد فن‌آوری که توسعه داده لاف می‌زند و تبلیغات می‌کند که می‌تواند گریلاها را در همه جا از بین ببرد. با این حال، در فلسفه رهبری، «بزرگترین تکنیک خود شخص است.» شاهد بودیم که در برابر مقاومت بی‌نظیر گریلاها با تمام امکانات فنی که در دست دارند، چقدر درمانده هستند. باز هم شاهد مقاومت ۲۶ روزه ۲ رفیق خود در گارزان که علی‌رغم استفاده از انواع فنون جنگی که در باکور استفاده می‌شود، بودیم. مثال‌های زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند اراده انسان می‌تواند در برابر هر نوع فناوری پیروز شود.

در باکور کوردستان، حمله جنگ ویژه هم به مردم و هم به مناطق گریلا رو به افزایش است. سازماندهی شبکه پلیس و ارائه آن به عنوان الگو به جامعه، استفاده از آگاهی و عادی‌سازی فحشا و مواد مخدر در جامعه، حمله فزاینده‌ای به ارزش‌های اخلاقی وجود دارد. در سال‌های اخیر، به‌ویژه تحویل پیکر گریلاها در بسته‌های مقوایی به خانواده‌ها و با حمله به قبور گریلاها، وارد حمله‌ای بی‌پروا نسبت به ارزش‌های کوردها شده‌اند. سیاست فشار بر اساس آزار و اذیت خانواده شهدا که ارزش‌های اساسی کوردستان هستند، تدوین شده است. انجام یک مبارزه رادیکال که در خط ایدئولوژیک در برابر واقعیتی که با حملات گسترده سعی در تسلیم کردن دارد، بسیار مهم است.

موضوع مهم دیگری که باید مورد ارزیابی قرار گیرد، هجمه‌های ایدئولوژیک به خط آزادی زنان ماست که به عمد توسط دشمن در حال توسعه است. جنگ خطی از هر نوعی که باشد بر اساس تخلیه جوهره انقلابی و به حاشیه راندن سازمان زنان انجام می‌شود. بیشتر از ارزش‌های خود زنان، این حملات مبتنی بر ترسیم موضعی است که تحت تأثیر خطوط مختلف لیبرال است. به همین دلیل، حملات ایدئولوژیک علیه همه طرف‌ها احساس می‌شد و ایجاد دفاعی که آن حملات را باطل می‌کرد؛ این یک وظیفه اساسی برای ما است که آنچه را که برنامه‌ریزی شده است جمع‌بندی کنیم.

 انقلاب روژاوا به عنوان یک انقلاب زنان در سراسر جهان ظاهر شد

تغییر جهت جنگ ویژه در منطقه روژاوا که به منبع روحیه نیروهای انقلابی جهان تبدیل شده است، با یک مفهوم مشترک تحت رهبری دولت فاشیست ترکیه انجام می‌شود. در این حمله، رژیم سوریه، نیروهای خیانتکار مانند حزب دموکرات کوردستان و ساختارهای تبهکاری مانند داعش جای خود را دارند. در اینجا نیز دشمن در صدد گسترش استفاده از مواد مخدر و فحشا است. انگیزه‌های جنسی و مادی را ترویج می‌کند و اخلاق جامعه را از بین می‌برد. همچنان در تلاش است تا با یک سیاست مهاجرتی خاص میدان را خالی کند. تغییر جمعیتی را به یک سیاست اساسی در مناطق تحت اشغال نیروهای تبهکار تبدیل کرده‌اند. آنها سعی دارند باور مردم را به انقلاب بشکنند. روش دیگری که به طور گسترده در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد، به صورت آگاهانه اختلافات ملی ایجاد می‌کنند و علیه آن‌ها عملیات درک به راه می‌اندازند. به ویژه در این چند وقت اخیر، آنها می‌خواهند بر اساس سازماندهی و اصلاح برخی از قبایل، درگیری اعراب و کوردها ایجاد کنند. با تبلیغ اینکه نیروهای سوریه دموکراتیک یا دولت خودمدیریتی، فقط کوردها را نمایندگی می‌کند؛ آنها سعی می‌کنند محتوای پارادایم ملت دموکراتیک را با استفاده از روش‌های مختلف کثیف بر اساس برانگیختن قبایل عرب علیه جنبش خالی کنند. آنها می‌خواهند برای درگیری‌های ملی که سعی در ایجاد آنها در بین مردم دارند، برنامه‌های تصنعی ایجاد کنند و درگیری‌ها را عمیق‌تر کنند.

انقلاب روژاوا به عنوان یک انقلاب زنان در سراسر جهان ظاهر شد. توجه همه زنان و مردم را به خود جلب کرد. منبع الهام بسیاری از مبارزات زنان شد. به همین دلیل، در دوران اخیر، نزدیکی بر مبنای از بین بردن همه دستاوردهای زنان ایجاد شده است. به ویژه با آن حملاتی که در کارکتر (ی پ ژ) در حال توسعه است، تخلیه ماهیت انقلابی مقاومت هدف قرار می‌گیرد. لباس‌های (ی پ ژ) موضوع مجلات مد شد و سبک زندگی مدرنیستی مبارزان را از طریق فیلم‌ها و مجموعه‌هایی از فیلم‌هایی که درباره یگان‌های مدافع زنان ساخته می‌شد نشان می‌داد؛ در فطرت زن تحمیل بیشتر الگوهای سنتی، حمله یک جنگ ویژه است. به همین دلیل حفاظت از محتوای ارزش‌های انقلابی و اجتماعی در برابر تلاش‌های حاشیه‌ای اهمیت پیدا می‌کند.

در باشور کوردستان که تقریباً مانند منطقه‌ای است که از همه سازمان‌های اطلاعاتی حمایت می‌کند، هم همکاری و هم سیاست‌های دولت مستقل در راستای جنگ خصوصی تعیین‌کننده است. در این زمینه خط تأسف بار حزب دموکرات کوردستان وجود دارد که پ‌ک‌ک را یک تهدید اساسی می‌داند و کار را بر اساس ایجاد این تصور انجام می‌دهد که پ‌ک‌ک یک سازمان خارجی است و به این منطقه تعلق ندارد. آنها با اقداماتی مانند پر کردن زندگی با یک سری فیلم‌های ترکی، فشار از طریق مدارس خصوصی، سلب ارزش‌ها با سبک زندگی بیگانه، وابسته کردن همه از طریق حقوق و ایجاد ناامیدی به مردم حمله جدی کردند. در باشور به دلیل ناامیدی، فرار جوانان از میهن وجود دارد.

علیه جنبش ما که همیشه آن حملات را در دستور کار خود نگه می‌دارد و با آن مبارزه می‌کند، شیوه‌های ویژه جنگ را اجرا می‌کنند.

کشورهای اروپایی که تا پایان از دولت ترکیه در اجرای جنگ ویژه حمایت می‌کنند، با افزودن پ‌ک‌ک به فهرست سازمان‌های تروریستی اعلام کرده‌اند که در هر حمله‌ای در این زمینه شریک خواهند بود. به ویژه حمله جدی به پ‌ک‌ک از طریق مطبوعات و رسانه‌های ضد ملی انجام می‌شود و آنها از حق خود در آن تصمیمات صحبت می‌کنند. با انواع فشارها، دستگیری‌ها، تهدیدها، باجگیری مالی و در نهایت با سیاه‌نمایی می‌خواهند از این اقدامات نتیجه بگیرند. آنها در تلاشند تا سیستمی بسازند که همه را حتی با برخی منابع مالی کوچک، وابسته کنند. باز هم مردم و به ویژه جوانان بر اساس برنامه‌های توانبخشی مختلف وارد روابطی می‌شوند که جوانان را از جنبش جدا می‌کند. با کشتار اخیر در شنگال، تعداد زیادی از ایزدی‌ها مهاجرت کرده بودند. از ابتدا و تاکنون قرابت خاصی در مورد مردم ایزدی ساکن این منطقه مطرح شده است. برخوردی که ایزدی‌ها را از کوردها جدا می‌کند و حتی آنها را مصر می‌کند و می‌خواهند با ایجاد فرصت‌هایی دولتی که از آن‌ها است را تقسیم کنند.

حتی اگر مثل تکرار باشد، می‌توان به شیوه‌های جنگ ویژه اشاره کرد که به‌طور مستقل در همه زمینه‌ها به این شکل حفظ می‌شود. البته راه‌های مختلفی وجود دارد. در این مورد، دیدگاه رهبر آپو نیز خط مبارزه ما را مشخص می کند: « پیروزی برای ما نیز؛ با انجام یک جنگ انقلابی تشدید شده علیه جنگ ویژه تشدید شده امکان‌پذیر است. جنگ انقلابی برای ما چیست؟ توسعه تاکتیک‌های خود در برابر همه انحرافات موفقیت آمیز است و در این رابطه تاکتیک‌های دشمن باطل می‌شود.»

سیاست‌های جنگ ویژه‌ای که تدوین شد را می‌توان با ایجاد یک سازمان قوی پاسخ داد. به همین دلیل باید به هر کاری در عرصه کارهای اجتماعی اهمیت زیادی داد. به منظور توسعه آگاهی در مورد دشمن در جامعه و توسعه دفاع از خود در برابر حملات؛ باید بر فعالیت‌های آموزشی تاکید شود. در کنار این، تنها خطی که در برابر جنگ ویژه پیروز می‌شود، جنگ انقلابی خلق است. مردم باید بر اساس نیازهای این جنگ آماده شوند و توسعه این سازمان در هر زمینه‌ای مهم است. لازم است فعالیت‌های اجتماعی را با یک شبکه سازمانی اضافی آغاز کرد که همه را به سازمان جذب کند.

 یکی از گام‌های اساسی این است که شخصیت خود را بدون ایجاد خلاء ایده سازماندهی کنید. نباید فراموش کرد که دشمن نمی‌تواند در زمینه‌ی موضع‌گیری و تشکیلات آنها نفوذ کند. به همین دلیل لازم است هرکسی مبارزه برای ساخت آن را خودش شروع کند. شروع این مبارزه علیه سبک زندگی و ایدئولوژی مدرنیته سرمایه‌داری و شروع آن به عنوان ادامه مدرنیته مهم است. به ویژه، علیه لیبرالیسم که به هسته اصلی ایدئولوژی سرمایه‌داری تبدیل شده است، باید از خودشان شروع کنند و در همه جا مبارزه رادیکالتری داشته باشند. ما با مبارزه‌ای مصمم می‌توانیم انواع حملات دشمن را خنثی کنیم.

ما در مرحله‌ای هستیم که دشمن در هر میدانی حملات جدی انجام می‌دهد. اما در حملات اخیر بر روش‌های جنگ ویژه تاکید کرده است. جنگی وجود دارد که بیشتر بر روی فناوری، اطلاعات و دیپلماسی مدیریت می‌شود. ما می‌توانیم با تدابیر در هر زمینه‌ای تمام حملات دشمن را خنثی کنیم بدون اینکه لحظه‌ای واقعیت دشمن قاتل و ستمگر را فراموش کنیم. اگر دشمن فاشیست از انواع روش‌های کثیف مبتنی بر تخریب جنبش و مردم ما استفاده می‌کند، چشم انداز اساسی برای ما مقاومت همه جانبه است.