پاژک: زیلان خط ژن، ژیان و جامعه آزاد است

پاژک در بیست و هشتمین سالگرد شهادت زیلان یاد وی را گرامی داشت و تصریح کرد که با اراده و روحیه فدایی زیلان، در کارزار «آزادی برای رهبر آپو، حل مسئله کورد» شرکت کرده و مبارزه در هر جایی را افزایش خواهند داد.

کوردیناسیون حزب آزادی زنان کوردستان (پاژک) به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد شهادت زینب کناچی (زیلان) بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بیانیه‌ای که در سایت pajk.org منتشر شد، ابتدا آمده است: «یاد زینپ کناچی- زیلان که خط آزادی زنان شد را در بیست و هشتمین سالگرد شهادتش با عشق، احترام و سپاس گرامی می‌داریم. معنای عمل و موضع‌گیری رفیق زیلان با همان روحیه سال اول در ۳۰ ژوئن ۱۹۹۶،تاثیرگذار و زنده است. زمان را محدود می‌کند و از مکان فراتر می‌رود و به حقیقتی ابدی تبدیل می‌شود. هر قدم و موضع‌گیری که در مکان و زمان خود درست باشد، به پاسخی مناسب تبدیل می‌شود و تاثیر خود را بر زندگی می‌بخشد، از محدودیت‌های زمانی و مکانی می‌گذرد و به حقیقتی جاودانه تبدیل می‌شود. شهید زیلان نیز با عملیات فدایی خود چنین حقیقتی دارد. مرزهای زمان و جغرافیا را درنوردیده است. به همین دلیل است که هنوز زنده است و به همان اندازه تاثیرگذار است.»

عملیات رفیق زیلان فراخوانی برای تحزب زنان بود

در ادامه بیانیه آمده است «آزادی، فلسفه زندگی است، مفهوم مبارزه، موضع‌گیری، روش و عمل است. زینب کناچی فلسفه رهبری را به مفهوم مبارزه و زندگی، یک خط عملیات ، راه و روش و تاکتیک تبدیل کرد و نشان داد که یک نفر به تنهایی می‌تواند مسیر تاریخ را تغییر دهد. رفیق زیلان در ۶ می ۱۹۹۶ که گام‌های اولیه توطئه بین‌المللی برداشته می‌شد، به حمله‌ای با هدف تخریب که بلافاصله علیه رهبر آپو انجام شد، در ۳۰ ژوئن ۱۹۹۶ با عملیاتی فدایی پاسخ داد و مبارزه را به بالاترین سطح رساند.

زینب کناجی معیار انقلابی مردان و زنان حزبی شده است. رفیق زیلان معیار عملیات و زندگی فدایی است که جوهر آن حزبی شدن است، معیار مشارکت در خط رهبر آپو است. زیلان در مقابل انواع تهاجمات دشمنان خارج از بشریت، علیه نسل‌کشی، ویرانی و انکار، راه پیروزی برای آن دسته از مردمی است که با تمام وجود به پا می‌خیزند، خط پیروزی را در شخصیت خود ایجاد می‌کنند و به سوی هدف می‌روند. بنابراین عملیات فدایی که رفیق زیلان علیه نیروهای ارتش ترکیه انجام داد، تنها یک عملیات نظامی موفق نیست. رهبر آپو آن را فقط به عنوان یک عملیات نظامی ارزیابی نکرد، بلکه فراتر از آن ارزیابی نمود. این عملیات خواستار تحزب زنان بود. به این معنی که مبارزه برای آزادی زنان را تضمین کرد. بالاخره زنانی که این همه عشق به مبارزه دارند، نه خودشان، نه فعالیتشان و نه پیامشان عادی نبود. فراخوان افزایش مبارزات برای آزادی بود.»

زنان کورد در خط زیلان دارای ارتش و حزب شدند

در خط زیلان، زن کورد که دارای ارتش و حزب شد، با شور و شوق فراوان آزادی، خود را سازماندهی کرد. در برابر ذهنیت مسلط مردان، فاشیسم و ​​سرمایه‌داری با مبارزه مصمم خود ضامن همه آزادی‌ها شد.

در تاریخ مبارزات ما، سبک عملیات فدایی رفیق زیلان بر اساس روحیه فدایی، روند جدیدی را ایجاد کرد. اکنون فداکاری و پیشاهنگی زنان در کوردستان به سبک زندگی، جنگ و مبارزه مردم کورد برای آزادی تبدیل شده است. با پیشاهنگی زیلان واقعیت مقاومت و مبارزه زنان کورد ایجاد و سازماندهی شد و به هویت یک زن آزاد تبدیل شد. اکنون در کوردستان، خط زیلان به معیاری برای ایستادگی در مبارزه، پیروزی در زندگی و جنگ برای زنان کورد تبدیل شده است. ما به عنوان جنبش آزادی زنان در حال مبارزه و مقاومت بر اساس این دستاوردهای تاریخی و حقیقت بزرگی هستیم که رهبر آپو و شهدای ما رقم زده‌اند. زیرا این معیار ارتباط با خط زیلان و سما است. امروز هر زن مبارز و هر زن مقاومتگری در این خط مبارزه می‌کند.

خط زیلان به قیام اجتماعی علیه نظام سلطه مردانه، رژیم‌های دشمن مردم و زنان، ستم و دشمنی و نسل‌کشی تبدیل شد و به مانیفست انقلاب زنان تبدیل شد. خط 'ژن ژیان آزادی ' که امروز به خانه جهانیان تبدیل شده است، ارزش جهانی خط زیلان را برجسته می‌کند. در برابر دیکتاتورهایی که دشمن زنان هستند و در برابر سازمان‌های فاشیستی، استقبال از روند با اراده زیلان با اجرا و موفقیت گام ما با عنوان  « با ژن ژیان آزادی به سوی  انقلاب زنان» امکان پذیر است.

نام زن آزاد، خشم بزرگ علیه سیاست‌های جنسیتی

زیلان نام زن آزاد است. او با خشم فراوان بمب خود را در برابر سیاست‌های کشتار زنان منفجر کرد و نفرت خود را از برده‌داری و سلطه و عقب‌ماندگی به جسورانه‌ترین شکل نشان داد. به یُمن او و صدها رفیق مانند او، زن کورد بار دیگر چشمان خود را به روی آزادی گشود. صدای انفجار او نماد آزادی شد. به صدا، رنگ و زندگی معنا بخشید. مبارزه زنان برای این امر قوی است و حتی قوی‌تر خواهد شد.

زیلان فرمانده ارتش ماست. دستورات او امروز در کوه‌های کوردستان در مقاومت نیروهای یژا استار و ه‌پ‌گ پاسخ داده می‌شود. هر گریلایی امروز پیرو زیلان است. آنها دستان خود را در دست هم قرار می‌دهند و مانند حلقه‌های یک زنجیر به هم متصل می‌شوند. هیچ تانک، هیچ حمله هوایی، هیچ ماده شیمیایی نمی‌تواند حلقه‌های این زنجیر را بشکند. این فلسفه که پیروزی با مبارزه و مقاومت امکان پذیر است، در شور و شوق هر گریلایی که با شجاعت و قهرمانی به مصاف دشمن می‌رود، حیاتی شده است. آنها در درسیم، زاپ، متینا، گاره، خاکورک، هفتانین، بوتان و آمد مقاومت می‌کنند. در کوردستان تجزیه شده در هر چهار بخش مقاومت می‌کنند و پیروزی را تضمین می‌کنند. چون فرمانده زیلان این دستور را داده است.

در برابر استراتژی نسل‌کشی فاشیسم آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ، مردم کورد تحت رهبری زنان مقاومت می‌کنند. مبارزه با فداکاری همه جا اوج می‌گیرد. مبارزان مقاومتگری که امروز در آواشین، زاپ و متینا می‌جنگند، با تفکر اجرای این دستور می‌جنگند و اجازه اشغالگری دولت فاشیست ترکیه را نمی‌دهند. حقیقت زنان پیشرو و انقلابیون بزرگ کوردستان ، زیلان، سما، گولان و هزاران رفیق ما، ارزش‌های این زندگی را رقم زد. برای ساختن یک زندگی آزاد، یک جامعه آزاد، زیلان‌های عصر، با روحیه فدایی بدن خود را در برابر اشغالگری دولت ترکیه و فناوری آن سپر می‌کنند. توصیف روحیه در سینه هر گریلا که تبدیل به آینده‌ای جدید در این سرزمین می‌شود آسان نیست. زیرا همانطور که همه رفقای ما می‌گویند، گریلایی در کوردستان با زبان گفته نمی‌شود بلکه زندگی می‌شود. گریلایی نام یک زندگی بی‌پایان در کوردستان است که نام آن زندگی زیلان است...

زیلان راه پیروزی، وحدت و آزادی رهبری را نشان داد

پیشینه تاریخی رفیق زیلان به خوبی نشان می‌دهد که راه پیروزی، راه وحدت، راه آزادی رهبری است. رهبری زندگی مقدس بشریت آزاد است. بیایید با عزم و روحیه فدایی، قویاً به کارزار «آزادی برای رهبری آپو، راه حل برای مسئله کورد» بپیوندیم، مبارزه را همه جا افزایش دهیم و آزادی جسمانی رهبر آپو را تضمین کنیم. آزادی رهبر آپو آزادی زنان و در عین حال آزادی بشریت و کوردستان خواهد بود. وظیفه زمانه ماست که با این عزم و ایمان برای آزادی جسمانی رهبر آپو مبارزه کنیم.

بر این باور، بار دیگر در شخصیت زیلان، یاد همه شهدای ماه ژوئن و همه شهدای انقلاب آزادی زنان و مردم کوردستان که در دوره‌های مختلف مبارزات آزادی نقش و رهبری تاریخی داشتند، گرامی می‌داریم. وعده تحقق آرزوهای شهدا را تکرار می‌کنیم. ما به عنوان مبارزان خط آپویی، همرزمان و مبارزان فرمانده زیلان می‌گوییم که حملات هر طور که اتفاق بیفتد، حقیقت زیلان و روحیه فدایی ساخته شده در گریلاها این حملات را شکست خواهد داد و پیروزی برای مردم و جنبش آزادی زنان ما خواهد بود.»