پیام ۸ مارس در لندن و گاول: بیایید مبارزه‌ی سازمان را گسترش دهیم

زنان اعلام کردند، علیه خشونت اعمال شده بر زندانیان زن درترکیه، بودجه اختصاص داده شده به جنگ، نژادپرستی و تبعیض و فاشیسم نه می‌گویند و پیامشان این است، مبارزه‌ی سازمان‌یافته را گسترش می‌دهند.

۸ مارس روز جهانی زنان زحمت‌کش با دو فعالیت جداگانه در لندن و گاول تبریک گفته شد.

گاول

به مناسبت ۸ مارس در شهر گاول سوئد مراسمی برگزار شد. این مراسم که توسط مجلس خلق گاول بورگ سازماندهی شد، با سخنرانی ریاست مشترک مجلس ژین حاجو آغاز شد. او گفت: « رهبر آپو این سیستم را تا کوچکترین داده‌ها تجزیه و تحلیل کرده است و زن را به قدرتی تاریخی تبدیل نموده است.»

چندین بار سخنان ژین حاجو با شعار « ژن ژیان آزادی» متوقف شد.

مراسم با آهنگ و پایکوبی ادامه یافت.

لندن

اعضای پلاتفرم زنان لندن که توسط سازمان زنان کورد، علوی، چپ و سوسیالیست‌ها تاسیس شده است، جلوی کتابخانه ود گرین تجمع کردند و ۸ مارس را جشن گرفتند. دراین تجمع از طرف سازمان‌ها بیانیه‌ای اعلام شد و شعارهای « ژن ژیان آزادی » و « زنده باد ۸ مارس » سر داده شد.

در این بیانیه به اهمیت ماده ۵۹ پیماننامه استانبول اشاره شده و درخواست شد که برای تصویب این ماده تلاش شود. از حکومت انگلیس نیر درخواست شد که دراین زمینه نقش داشته و از زنان پناهنده حمایت کند.

دراین بیانیه به خشونت علیه زنان زندانی در زندانهای ترکیه اشاره شد و خواستار آزادی زندانیانی که وضعیت جسمانی شان وخیم است شدند و گفته شد: « امروز روز گسترش همبستگی و مبارزه‌ی سازمان‌یافته است. روز مقابله علیه نژاد پرستی و فاشیسم و هر گونه نابرابری است. علیه هر نوع خشونت در برابر زن ، از مبارزه دست نخواهیم کشید».

سپس زنان با دست زدن به رقص و پایکوبی پرداختند.