پیام ۸ مارس ک‌ژک برای زنان افغانستان

ک‌ژک به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زنان زحمتکش پیامی برای جمعیت زنان انقلابی افغانستان (راوا) فرستاد و گفت: «ما مبارزه شما را به مثابه مبارزه خود می‌دانیم و در مبارزه خود مبارزه شما را نیز اجرا خواهیم نمود.»

جمعیت زنان کوردستان (ک‌ژک) در سایت اینترنتی رسمی خود به زبان‌های کوردی، انگلیسی و ترکی پیامی را منتشر کرد. پیام  ک‌ژک برای (راوا) چنین است:

«هرچند که در کشورهای جدا برضد نیروهای استعمارگر مردسالار مبارزه می‌کنیم اما این را درک میکنیم که دربرابر نسخه‌های جداگانه‌ی همان سیستم مبارزه می‌کنیم. به همین علت ما مبارزه شما را به مثابه مبارزه خود می‌دانیم و در مبارزه خود مبارزه شما را نیز اجرا خواهیم نمود.

امروز ما از نزدیک می‌بینیم که در جنگ جهانی سوم سیستم کاپیتالیست از بحران و استعمارگری خود را تامین می‌کند. سیستم مردسالار کاپیتالیست برای اینکه سلطه‌گری خود را ادامه دهد تمامی سیاست‌های قتل‌عام خود را به اجرا در آورده است. هر روز جنگی نو را ایجاد می‌کند، انسان‌ها را آواره می‌کند، خاک و منابع زیرزمینی و روزمینی را مصادره می‌کنند، فقر، مهاجرت و شکنجه را مشروع می‌کنند.زنان و خلق را در این سیستم به وضعیتی رسانده‌اند که نمی‌توانند نفس بکشند.

دولت-ملت‌هایی که به بخشی از سیستم کاپیتالیستی تبدیل شده‌اند هرچقدر هم برای سلطه بر جهان بر ضد همدیگر در داخل مبارزه‌ای باشند دوباره نیز در اساس جنگ‌ خود را در برابر زنان و خلق‌ها و طبیعیت انجام می‌دهند. تقریبا در سراسر جهان بر علیه زنان جنگی که نامگذاری نشده اجرا می‌شود.

 این حملاتی که قتل عام زنان را در هدف دارند درعین حال حملات برعلیه تمامیت اجتماع، ارزش‌های گرانبها و طبیعت است. واقعیتی که امروز جهان را به عرصه جنگ متحول کرده ارتباط مستقیمی با دشمنی علیه زنان دارد. سیستم مرد-دولت هژمون‌گرا می‌بیند که سده ۲۱ به سده زنان مبدل خواهد شد. به همراه تناقضات و کشمکش‌های خود با همدیگر جوانب فیزیکی، روانی، اقتصادی و از همه مهمتر نیز ایدئولوژیک به حملات بر ضد زنان دست میزنند. زنانی که اطاعت نکنند، نگرش درست جنسیتی را بدست آورده اند، خودکفا شده و خود را سازماندهی می‌کنند، برای آنان بزرگترین ترس و وحشت هستند. به همین علت در سالهای اخیر هدف‌گرفتن زنان پیشاهنگ افزایش یافته‌ و هزاران تن را به زندان‌ها انداخته‌اند. هر پیشرفتی که انقلاب زنان آن را تمثیل کند همه جانبه مورد حمله سیستم مردسالار قرار می‌گیرد. امروز در عرصه انقلاب روژاوا که سیستم زنان در آن بنا نهاده شده در جلوی چشم تمام جهانیان در زیر حملات دولت فاشیست ترکیه قرار دارد.

سیستم دولت-مرد هژمون‌گرا نمی‌داند که این تلاش هایش بی نتیجه خواهد ماند برای اینکه هیچ حمله‌ای نمی‌تواند این واقعیت که سده ۲۱ به سده انقلاب زنان مبدل خواهد شد را متوقف کند. ما اراده‌ی موجود در مبارزه خود و شما را می‌بینیم. هیچ ظلم و ستمی نمی‌تواند ما را از مبارزه دور گرداند و کاملا برعکس ما را مصمم‌تر خواهد کرد. حقیقتی که مبارزه زنان نه تنها مبارزه برای حقوق زنان است،  در قیام‌های ایران که تمامی خلق‌های فرودست شعار ژن ژیان آزادی در کنار یکدیگر سر می دادند دیده شد. تمامی خلق‌های ایران و اعم از زن و مرد و کودک دربرابر جلادان فریاد برآوردند که به آزادی خود دست یافته‌اند.

 اگر ما زنان در برابر سیاست‌های سیستم مردسالار که تفرقه بینداز و حکومت کن می‌باشد، اتحاد و سازماندهی خود را از سطح محلی شروع شده و تا به جهانی شدن پیش می‌رود را بنا نهیم و دفاع‌ذاتی خود را توسعه دهیم هیچ نیرویی نخواهد توانست ما را شکست دهد. این ۸ مارس را با هیجان «با ژن ژیان آزادی به سمت انقلاب زنان حرکت می‌کنیم» پیشوازی میکنیم. به مثابه خواهران شما می‌گوییم چیزیکه از دست بدهیم باقی نمانده اما بدست آوردن حیات آزادانه و جهان بزرگ ما در انتظار ماست.»

منبع:

https://www.kjkonline.net/nivis/1435