پیام ۸ مارس زنان ایزدی: ما مبارزه برای آزادی را ارتقا خواهیم داد

زنان ایزدی که ۸ مارس را با شور و شوق فراوان جشن گرفتند، کارزار « علیه نسل‌کشی زنان به صدای خود دفاعی تبدیل شو» را اعلام کردند و این پیام را دادند: «ما مبارزه خود را برای آزادی زنان و آزادی جسمانی رهبر آپو افزایش خواهیم داد.»

۸ مارس در شنگال

در شنگال، مراسم‌های ۸ مارس دیروز پس از یک برنامه مفصل با یک جشن دسته‌جمعی به پایان رسید. صدها زن ایزدی در باغ عبدالله اوجالان در دره کرس گرد هم آمدند و هم وعده افزایش مبارزات آزادی زنان را دادند و هم پیام افزایش کارزار آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را منتشر کردند. از عرصه‌ی دفاع گرفته تا فرهنگ و هنر و مجلس خلق، صدها زن که رهبری مبارزه برای شنگال مستقل و آزاد را بر عهده دارند، بار دیگر قدرت و شور و نشاط خود را به دوستان و دشمنان نشان دادند. همچنین در این روز، جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) کارزار « علیه نسل‌کشی زنان به صدای خود دفاعی تبدیل شو» را اعلام کرد.

ما پیشاهنگی کارزار آزادی را به عهده خواهیم گفت

یکی از فرماندهان یگان‌های زنان شنگال، نیروی شنگال که پیام YJŞ را به زنان ایزدی و جهانیان رساند، ۸ مارس را روز مبارزه و مقاومت زنان توصیف کرد و این پیام را داد: « کسی که معنای مبارزه این روز را به جهانیان نشان داد، رهبر آپو بود. ابتدا به او، گریلاهای کوهستان، یژا استار ، رفقایی که در سنگرها می‌جنگند، یگان‌های مدافع زنان و جنبش زنان ایزدی تبریک می‌گوییم. رهبر آپو می‌گوید که هر روز، روز زن است، هر روز باید روز زن باشد. رهبر آپو کسی بود که این روز را معنادار کرد، آن را بزرگتر کرد، مبارزه زنان را ارتقا داد. امروز زن با هویتش، با حضورش، با فرهنگش می‌تواند جامعه را رهبری کند. ۸ مارس را به تمام زنانی که جان خود را برای آزادی فدا کردند، تبریک می‌گوییم.»

۸ مارس روز آزادی است

عضو مرکز فرهنگ و هنر «ستیا نخشا» خزال خیرو ۸ مارس را به همه زنان جهان تبریک گفت و اعلام کرد: «ما می‌گوییم که این روز، روز آزادی خواهد بود. من به ویژه این روز را به رهبر آپو تبریک می‌گویم. باشد که همه زنان جهان معنای این روز را بدانند و همه زنان این روز را به هم تبریک گویند.»

قبل از نسل‌کشی ، زنان ایزدی ۸ مارس را جشن نمی‌گرفتند

عضو شورای هماهنگی تاژه احرام اسماعیل نیز در خصوص برگزاری جشن ۸ مارس در شنگال اظهار داشت: «بسیار خوشحالیم که ۸ مارس در شنگال برگزار می‌شود. قبل از نسل‌کشی، ۸ مارس در شنگال جشن گرفته نمی‌شد. زنان ایزدی در کنار هم نبودند. اکنون زنان ایزدی هشتم مارس را با ایده رهبر آپو جشن می‌گیرند. درخواست من از زنان ایزدی این است که قیام کنند و ظلم را نپذیرند.»