پیام ه‌پ‌ژ به مناسبت ۲۵ نوامبر

نیروهای مدافع زنان روژهلات کوردستان (ه‌پ‌ژ) به مناسبت ۲۵ نوامبر، روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان بیانیه‌ای کتبی صادر کرد.

ه‌پ‌ژ در پیام ۲۵ نوامبر خود به ویژه به قیام "ژن، ژیان، ئازادی" توجه کرد و اعلام کرد که این قیام الهام‌بخش همه زنان جهان است.

بیانیه ه‌پ‌ژ به شرح زیر است:

قیام ژن، ژیان، ئازادی که در روژهلات کوردستان و ایران آغاز شد، الهام‌بخش مقاومت همه زنان جهان است. از سوی دیگر رژیم ایران با به رسمیت نشناختن زنان به پایمال کردن موجودیت و حقوق زنان ادامه می‌دهد. این روند که با قتل ژینا امینی آغاز شد، با قتل آرمیتا و ده‌ها زن دیگر ادامه دارد. زنان فقط می‌توانند با یک نظام آزاد در چارچوب یک جامعه سیاسی-اخلاقی از خود دفاع کنند. بهای زندگی آزاد رفته‌رفته سنگین‌تر می‌شود. رادیکال‌ترین ایستارها علیه نظام جنسیت‌گرا، دین‌گرا، پوزیتیویستی و ناسیونالیستی همچنان به منصه ظهور می‌رسد. زیرا در تاریخ روژهلات کوردستان افرادی مانند شهناز خاتون وجود دارند که با ۵۰۰ مبارز علیه کشتارها قیام کردند.

ما به عنوان نیروهای ه‌پ‌ژ یک بار دیگر عزم خود را برای دفاع از زنان و بالا بردن سطح مبارزه ابراز می‌کنیم. ما مبارزه خود را به پیروزی خواهیم آراست. با پارادایم دموکراتیک، اکولوژیک و آزادیخواهانه زنان که توسط رهبر آپو توسعه یافته است، قرن بیست و یکم قرن زنان در سراسر جهان خواهد بود.»