پیکر دو گریلای یژا استار به خاک سپرده شدند

پیکر دو گریلای یژا استار، ‌شَکیرناز کاپلان و امینه کاپلان که در ماردین به شهادت رسیده بودند، به خاک سپرده شدند.

پیکر گریلاهای یژا استار، دجله اَیلَم (لیلا گلجو)، گل‌بهار مرجان (شَکیرناز کاپلان) و اَیلَم مُنزور (امینه کاپلان) که در حملات گسترده‌ی ارتش اشغال‌گر ترکیه در ۴ اوت در منطقه باگوک به شهادت رسیده بودند، دیروز پس از ۱۴۳ روز به خانواده‌هایشان تحویل داده شد.

پیکر کاپلان در روستای تلمسی‌ در منطقه‌ی خیزان (هیزان) شهر بدلیس به خاک سپرده شد. خانواده‌ی وی در طول راه در بسیاری از مناطق با ایجاد موانع از سوی پلیس روبرو شدند. همچنین از اجرای فرایض دینی و شستشوی پیکر و از شرکت صدها نفر که برای خاک‌سپاری آمده بودند، جلوگیری شد. دستور داده شده بود که فقط اعضای خانواده اجازه‌ی حضور در مراسم خاک‌سپاری را دارند.

اِلیح

پیکر امینه کاپلان نیز در آرامستان محله‌ی پترول اِلیح به خاک سپرده شد. همچنین پلیس از ورود خانواده‌ی کاپلان به آرامستان جلوگیری کرد. صدها نفر که برای مراسم خاک‌سپاری جمع شده بودند، محاصره شدند. با اصرار و پافشاری جمعیت، برخی توانستند در این مراسم شرکت کنند. اما جمعیت زیادی در بیرون آرامستان اجازه‌ی ورد پیدا نکردند. به دلیل «امنیتی» به خبرنگاران اجازه‌ی پوشش مراسم داده نشد. در نهایت پیکر کاپلان با گریه و زاری به خاک سپرده شد.