پیشگام عملیات انقلابی نیز یژا استار است

گریلاهای یگان‌های زنان آزاد -استار (یژا استار) در عملیات‌های انقلابی که با فرا رسیدن فصل پاییز انجام می‌شوند، در خط مقدم عملیات‌ها جای گرفتند.

گریلاهای یژا استار می‌گویند: «هدف اصلی ما در پاییز امسال پاکسازی تمام تپه‌هایی است که ارتش ترکیه در آن مستقر شده است.»

گریلاهای زن که در مناطق حفاظتی مدیا مبارزه می‌کنند نه تنها به پاسخ دادن به حملات اشغالگری محدود ماندند، بلکه با تحرکات تاکتیکی نظامی مواضع خود را تقویت کرده و ضربات سنگینی به ارتش ترکیه وارد کردند. امسال گریلاهای زن که به ویژه در مناطق مقاومت شهید دلیل در غرب زاپ می‌جنگند، در عملیات‌های انقلابی که با فرا رسیدن فصل پاییز انجام می‌شوند، در خط مقدم عملیات‌ها جای گرفتند.

گریلاهای یژا استار در تمام مراحل عملیات انقلابی از فعالیت‌های تدارکاتی از جمله شناسایی قبل از عملیات تا آماده‌سازی، از برنامه‌ریزی تا حمله به دشمن شرکت داشتند. گریلا‌های زن که جای خود را در گروه‌های حمله‌ای می‌گیرند که به سربازان ترک حمله می‌کنند، در عین حال از گروه‌های تک‌تیراندازی گرفته تا گروه‌های سلاح سنگین، در همه مناطق و رشته‌های تخصصی تیم‌های حرکتی (متحرک) گریلایی شرکت داشتند.

هدف اصلی ما در پاییز امسال پاکسازی تمام تپه‌هاست

گریلاهای یژا استار که در عملیات در منطقه مقاومت تپه آمدیه شرکت داشتند، در حالی که آماده‌سازی خود را قبل از شروع عملیات انجام می‌دادند به خبرگزاری فرات (ANF) گفتند: «ما به رفقایمان که در تونل‌های جنگی مقاومت می‌کنند، افتخار می‌کنیم، مقاومت آنها بزرگترین منبع قدرت ما است. به همین دلیل، امروز علیه تپه‌هایی که ارتش ترکیه در صدد اشغال آن است و رفقای ما در آن مقاومت می‌کنند، عملیاتی انجام خواهیم داد. دِین ما به شهدا، مردم و رهبرمان نقشه راه ماست. به همین دلیل هدف اصلی ما در پاییز امسال پاکسازی تمام تپه‌هایی است که ارتش ترکیه در آن مستقر شده است. ما معتقدیم که تمام عملیاتی که انجام می‌دهیم موفقیت‌آمیز خواهند بود.»