راهپیمایی ۸ مارس در مخمور: نمی‌توانند خورشید ما را تاریک کنند

زنان اردوگاه پناهندگان شهید رستم جودی به مناسبت ۸ مارس راهپیمایی گسترده‌ای را انجام دادند و پیام «نمی‌توانند خورشید ما را تاریک کنند» را قرائت کردند.

با پیشگامی مجلس ایشتار در اردوگاه پناهندگان شهید رستم جودی (مخمور) فعالیتی برای ۸ مارس روز جهانی زنان کارگر برگزار شد. توسط انجمن خانواده‌ی شهدا در پارک شهید آریان جودی پیام «نمی‌توانند خورشید ما را تاریک کنند» را قرائت شد.

زنان با پوشش لباس کوردی در این راهپیمایی شرکت کردند و عکس رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و زنان پیشگام را در دست داشتند.

پس یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا، قیمت شرناخی ‌به سخنرانی پرداخت.

شرناخی ۸ مارس را به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و زنانی که در صفوف مبارزه جان‌باخته‌اند، تبریک گفت و اعلام نمود که ۸ مارس فقط به یک روز محدود نشده است و گفت: «۸ مارس روز قیام علیه بردگی زنان است. نه فقط زن کورد، تمامی زنان جهان روبروی ناعدالتی شده‌اند، باوجود این‌که در قرن جدید قرار داریم، اما روزانه با قتل زنان مواجه می‌شویم. زن خالق زندگی است، اما حکومت مردان این حق را از زنان گرفته و در جایگاه دوم قرار داده است. ما بار دیگر ۸ مارس را به زنان زحمتکشی که با مبارزه و مقاومت خود این روز را به ما هدیه کرده‌اند و به ویژه به زنانی که برای آزادی جسمانی رهبر آپو در زندان‌ها مقاومت می‌کنند، تبریک می‌گوییم. ما یک بار دیگر تکرار می‌کنیم که هیچ کس نمی‌تواند خورشید زن را تاریک نمایند.»