رفیق بریتان خط‌ مشی مبارزاتی ماست

گریلاهای یژا استار با تاکید بر اینکه با پیروی از شهید بریتان، گریلای پ‌ک‌ک، به مقاومت در برابر انواع حملات دشمن ادامه خواهند داد، این پیام را دادند: «رفیق بریتان خط‌مشی مبارزه ما است.»

یگان‌های متخصص یگان‌های زنان آزاد- استار (یژا استار) با مقاومت در تونل‌های جنگی در برابر حملات اشغالگرانه ترکیه به مناطق حفاظتی مدیا، پیامی را به مناسبت سی و یکمین سالگرد شهادت بریتان (گلناز کاراتاش)، یکی از فرماندهان برجسته حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) منتشر کردند.

در این پیام با جلب توجه به شخصیت و مبارزه شهید بریتان جملات زیر آمده است: «ابتدا سی و یکمین سالگرد تشکیل ارتش زنان‌مان مبارک باد. ما از صمیم قلب به رهبر آپو که سهم بزرگی در جذب زنان در ارتش داشت درود می‌فرستیم. همچنین یاد و خاطره شهدای انقلاب را در شخصیت فرمانده جاویدانمان رفیق بریتان گرامی می‌داریم و با احترام به یاد و خاطره آنها تعظیم می‌کنیم. رفیق بریتان را الگوی خود می‌دانیم که با مبارزات خود در برابر اشغالگران و همدستان خائن موضع شجاعانه‌ای اتخاذ کرد و تا آخرین گلوله جنگید و حاضر به تسلیم نشد. رفیق بریتان قبل از اینکه آخرین نفس را بکشد خود را به آغوش آزادی انداخت و با این ایستادگی ضربه‌ای به قلب دشمن وارد کرد. شهید بریتان خط‌ مشی مبارزاتی ماست. به عنوان اعضای یژا استار، ما با پیروی از رفیق بریتان، دلال آمد، لیلا سُرخین و آخین موش به مبارزه می‌پردازیم.

دشمن اشغالگر باید خوب بداند که ما به عنوان نیروهای یژا استار همه جا هستیم! گاهی در بالای کوه‌ها و گاهی به اندازه نفس‌تان به شما نزدیک هستیم. سارا و روکن‌ها هرگز به پایان نخواهند رسید. ما تا آخرین نفس راه فرماندهان فداکار خود زیلان، بریتان، روکن و سارا را دنبال خواهیم کرد. دشمن اشغالگر هر چقدر به ما حمله کند یا از سلاح‌های ممنوعه استفاده کند، در مقابل گریلا موفق نخواهد بود. آنها هرگز نمی‌توانند اراده ما را بشکنند. امروز گریلا به پیشاهنگی یژا استار ضربات سنگینی به دشمن وارد می‌کند. مردم ما نیز باید بدانند که عملیات ما علیه دشمن ادامه خواهد داشت. تا زمانی که انزوا شکسته نشود، سرزمین‌هایمان آزاد نشود و آزادی جسمانی رهبر آپو محقق نگردد، باز نخواهیم ایستاد. نیروهای خائن که همراه با دشمن عمل می‌کنند دیگر باید از این همدستی و همکاری دست بکشند. فراخوان رفیق بریتان نیز همین بود. ما همچنین حق داریم در سرزمین خود با فرهنگ، زبان و تاریخ خود آزادانه زندگی کنیم. ما از زنان جوان می‌خواهیم که دیگر زندگی در یک سیستم متجاوز را نپذیرند. مردم‌مان در باکور کوردستان تا امروز با مقاومت و قیام‌هایشان معروف هستند، باید در برابر جنگ ویژه دشمن نیز هوشیار باشند. ما به عنوان جنگجویان یژا استار هرگز از مبارزه خود دست نخواهیم کشید. ما نیروی فدایی رهبر آپو و مردم‌مان هستیم. ما در برابر انواع حملات ایستاده و مقاومت خواهیم کرد.»