رمزیه محمد: ما مدیون اندیشه‌ها و فلسفه رهبر آپو هستیم

رمزیه محمد با بیان اینکه زنان به یُمن اندیشه‌ها و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان سازماندهی شدند، گفت: «انقلاب روژاوا به عنوان یک انقلاب زنانه با اندیشه‌های رهبر آپو ظهور کرد. ما مدیون رهبر آپو هستیم.»

رمزیه محمد عضو شورای هماهنگی کنگره استار شمال و شرق سوریه در مورد تغییر زنان پس از آشنایی با فلسفه و اندیشه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان صحبت کرد و خاطرنشان کرد که انقلاب روژاوا به یمن ایده‌های اوجالان به امید و چراغ آزادی همه زنان تبدیل شد.»

رمزیه محمد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را چراغ آزادی و زندگی همه زنان دانست و گفت: «رهبر آپو ایده‌ای ارائه کرد که زنان می‌توانند حقیقت، تاریخ و هستی خود را بشناسند و بر این اساس مبارزه کنند. زیرا حضور زنان در جامعه تنها در قالب خانه و تربیت فرزندان، سرکوب، پنهان و محدود شده بود. همچنین در درون جامعه و خانواده تصمیم و اراده‌ای نداشتند. با توسعه فلسفه رهبر آپو و ظهور جنبش آزادی کوردستان، زنان اراده خود را بیش از پیش شناختند. زنان هر چه قدرت و حقیقت خود را بیشتر می‌شناسند، بیشتر به فعالیت‌های جنبش آزادی کوردستان می‌پیوندند. زنان نشان داده‌اند که می‌توانند در هر زمینه‌ای از زندگی جای بگیرند، خود را سازماندهی کنند و بر این اساس نقش بزرگی ایفا کنند.»

رمزیه محمد به نقش زنان در ایجاد تشکل خود پرداخت و ادامه داد: «زنان سازمان خود را می‌سازند. به عنوان مثال، اتحادیه استار که در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد، یک سازمان زنان است و نماینده زنان است. زنان در جنبش آزادی جایگاه مهمی دارند. در برابر انواع حملات وحشیانه دولت ترکیه، گریلاهای زن مقاومت شرافتمندانه‌ای از خود نشان دادند. به طور خلاصه زنان در تمامی عرصه‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی، اداری، بهداشتی و... حضور و پیشاهنگی دارند.»

محمد با بیان اینکه امروز هزاران زن پیرو خط فدایی هستند که از شهید زیلان (زینب کناجی) به یادگار مانده است، ادامه داد: «هزاران زن پیرو شهید زیلان هستند.»

محمد، ایجاد نظام خودمدیریتی را برای زنان مهم دانست و گفت: «انقلاب روژاوا به انقلاب زنان معروف است. برای آن ما به عنوان جنبش زنان می‌گوییم که مدیون افکار و اندیشه‌های رهبر آپو هستیم. انزوای شدیدی علیه رهبر آپو در حال انجام است. ما باید موضع خود را به هر شکلی اعلام کنیم.»

محمد با اشاره به اینکه زنان در انقلاب روژاوا با مقاومت، ایستادگی و مشارکت خود داستان‌های قهرمانی را نوشتند، ادامه داد: «به عنوان مثال شهیدان آرین میرکان، اوستا خابور، بارین، سلاوا و زیلان‌ها، هزاران قهرمان مانند این شهدا جان خود را فدا کردند. زنان زیادی هستند که در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کردند و انقلاب را رهبری کردند و سخت تلاش کردند تا جامعه را متحول کنند. انقلاب در نتیجه اندیشه‌های رهبر آپو به وجود آمد. پیروزی‌ها و دستاوردهایی که امروز داریم، حاصل میراث سال‌ها مقاومت است. فلسفه رهبر آپو، فلسفه زندگی است. فلسفه و تجربه‌ای که رهبر آپو به ما ارائه کرده است می‌تواند در همه جا پخش شود و همه می‌توانند از آن بهره ببرند. بر این اساس، این تجربه نباید به اینجا ختم شود، فلسفه «ژن، ژیان، آزادی» می‌تواند سرمشقی برای همه زنان جهان باشد تا از طریق آن به سوی پیروزی گام بردارند.»