رژاک به مناسبت ۲۵ نوامبر، ۱۶ روز فعالیت انجام خواهد داد

سازمان زنان آزاد کوردستان (رژاک) در سلیمانیه طی کنفرانسی مطبوعاتی برنامه‌ی ۱۶ روزه علیه خشونت برآوریم زنان را اعلام کرد.

امروز، سازمان زنان آزاد کوردستان (رژاک) در سلیمانیه طی کنفرانسی مطبوعاتی برنامه‌ی فعالیت‌های خود را به مناسبت ۲۵ نوامبر، روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان را اعلام کرد.

اطلاعیه از سوی شیما نبیل، عضو رژاک قرائت شد و‌ ذکر شد: «به عنوان وظیفه‌ای زنانه و اخلاقی مخالف هر نوع ستم و خشونتی و نسل‌کشی زنان هستیم، چه این کشتارها به بهانه‌ی ‘ناموس’ و هر بهانه‌ی دیگری، چه تروریسم و ​​بمب‌باران در سرزمینمان به منظور اشغال‌گری، زیرا زنانی که از سوی اشغال‌گران ترور می‌شوند و زنانی که تحت عنوان ‘ناموس’ کشته می‌شوند  و زنانی که خرید و فروش می‌شوند با همین فکر رفتار می‌کنند که ضد زن و ضد بشری است.»

در ادامه‌ی اطلاعیه ذکر شده است، برای هرچه بیش‌تر هوشیاری بخشیدن به جامعه را وظیفه‌ی خود می‌دانند و به مبارزه خواهران میرابل علیه ظلم و ستم ادامه خواهند داد.

درباره‌ی‌ زمان و محل فعالیت‌ها گفته شد: «به عنوان رژاک، در سلیمانیه و کرکوک و رانیه و گرمیان، اگر مدارس نیز افتتاح گردند، سمینارهایی برای دانش‌آموزان برگزار خواهند کرد. همچنین فعالیت‌ها در چارچوب راهپیمایی و اطلاعیه و بروشور صورت خواهند گرفت.»