شب حمایت از ژن تی‌وی در هامبورگ

آيسل اوستا نماينده ژن تی‌وي گفت كه این تلویزیون ۶ سال است كه زبان و اميد زنان تبدیل شده است و سميه بوز نماينده دم پارتی نيز گفت: «صیانت از ژن تی‌وی، صیانت از هویت خود است.»

ژن تی‌وی

یک کنش حمایتی در شهر هامبورگ آلمان برای ژن تی‌وی که با کارکنان متشکل از زنان، زندگی زنان را نشان می‌دهد برگزار شد.

این برنامه در هامبورگ انجام گرفت و کوردستانی‌ها از شهرهای هامبورگ، برمن، کیل، اشتاد، وینسن-لوهه و لونبورگ به آن پیوستند.

پس از یک دقیقه احترام به یاد شهدای آزادی کوردستان، آیسل اوستا یکی از نمایندگان شبکه ژن تی‌وی صحبت کرد.

اوستا اظهار داشت که ژن تی‌وی تنها تلویزیونی است که همه برنامه‌های آن مربوط به زنان است و نقش بسزایی در نشان دادن حقایق زنان و آگاهی‌رسانی به آنها دارد.

اوستا گفت ژن تی‌وی نزدیک به ۶ سال است که زبان و امید زنان بوده و این کار را ادامه خواهد داد. اوستا از همه کسانی که از این کنش حمایت کرده و برای برگزاری آن تلاش کردند تشکر کرد.

سمیه بوز نماینده پارلمان موش از دم پارتی نیز در این مراسم سخنرانی کرده و در مورد انتخابات محلی ۳۱ مارس که در ترکیه و کوردستان برگزار شد صحبت کرد.

سمیه بوز به نقش بزرگ زنان کورد در پیروزی در انتخابات اشاره کرد و اعلام کرد که ژن تی‌وی رسالت بسیار مهمی در افزایش آگاهی زنان کورد دارد.  وی همچنین بیان داشت: «به لطف ژن تی‌وی در جهان و در کوردستان، ما می‌توانیم همه چیز مربوط به زنان را ببینیم. صیانت از ژن تی‌وی، صیانت از هویت خود است. همانطور که می‌دانید حزب ما در انتخابات محلی موش به پیروزی بزرگی دست یافت. زنان ما کوچه به کوچه و خانه به خانه رفتند و برای این پیروزی زحمات زیادی کشیدند. کارکنان شبکه ژن تی‌وی شبانه‌روز برای این هدف، بدون چشم‌داشت تلاش کردند. بنابراین بار دیگر به زحمت‌کشان و کارکنان مطبوعات آزاد درود می‌فرستم.»

در این مراسم همچنین سونا آلان، کَوانا زرین، گروه ژن تی‌وی و گروه کُر کودکان برنامه‌های هنری خود را ارائه کردند. این مراسم با شادی و پایکوبی پایان یافت.