شب زنان در استکهلم: آزادی رهبر آپو آزادی زنان است

شب زنان با شعار «با ژن ژیان آزادی بە سوی انقلاب زنان پیش می‌رویم» و «آزادی رهبر آپو، آزادی زنان است» در استکهلم با شور و اشتیاق بی‌نظیر برگزار شد.

شورای زنان آمارا که در استکهلم سوئد فعالیت می‌کند، امسال برای روز جهانی زنان زحمت‌کش در ٨ مارس برنامه ویژه‌ای تدارک دیده است. شب پرشور زنان با شعار «با ژن ژیان آزادی به سوی انقلاب زنان پیش می‌رویم» برگزار شد.

این مراسم با یک دقیقه احترام به یاد و خاطره شهدای آزادی کوردستان آغاز شد و سپس به نمایندگی از سازمان سارا، عایشه دیدار سخنرانی کرد و گفت: «ما ٨ مارس را در سایه جنگ و کشتار علیه زنان و با مبارزه‌ی زنان که بسان گل آفتابگردان در مقابل سایه‌ی بلند فکر و نظام مسلط مردسالار می‌کوشند، جشن می‌گیریم.»  

زنان  بهار امید و رنگ به زندگی می‌بخشند. 

آزادی رهبر آپو 

عایشه دیدار به کارزار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت: «آزادی رهبر آپو آزادی زنان ماست. کارزار «آزادی رهبر آپو، راه حل سیاسی برای حل مسئله کوردها» اهمیت راهبردی دارد. این قدم برای خلق کورد بسیار اهمیت داشته و به ویژه ما زنان باید با تمام توان برای موفقیت در این راه مبارزه کنیم. به همین دلیل است که ما زنان می‌گوییم؛ آزادی رهبر آپو آزادی زنان است! مبارزه ما با پیشاهنگی زنان به سیستم ٢٥ ساله‌ی شکنجه پایان خواهد داد.» 

هنرمندان  گیرین هوریجانه و آسلی یالچینکایا، گروه زنان یارسان و اوین آکباش روی صحنه رفته و اجرا کردند. منیجه ییگیت نیز شعری را که برای مادران شهدا سروده بود خواند. 

مجموعه فعالیت‌ها بین ٣ تا ١٠ مارس 

شورای زنان آمارا طی روزهای ٣ تا ١٠ مارس به مناسبت ٨ مارس روز جهانی زنان زحمت‌کش، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها از جمله «تجمع زنان، فیلم، راهپیمایی-جلسه، میزگرد، صبحانه و نمایش تئاتر» را برگزار می‌کند.