شهید بریتان خط آزادی ماست

گریلاهای یژا استار شهید بریتان را یاد کرده و گفتند: «بریتان خط آزادی ماست. ما ارتش زنان، راه او را دنبال می‌کنیم و به مبارزاتمان ادامه می‌دهیم.»

گریلاهای عضو یگان‌های زنان آزاد استار (یژا استار)؛ آرین جودی، آرژین دستان باکور و زین باران، یاد فرمانده پیشرو پ‌ک‌ک؛ گلناز کاراتاش (بریتان) را گرامی داشتند که ۳۱ سال پیش به شهادت رسید. گریلاهای یژا استار اعلام داشتند که پس از اقدام تاریخی بریتان علیه خیانت، ارتش زنان تاسیس شد.

آرین جودی یکی از گریلاهایی که در تونل‌های جنگی مبارزه می‌کند، اظهار داشت: «رفیق بریتان خط خیانت را نپذیرفت و علیه اشغالگری یک موضع شرافتمندانه اتخاذ نمود. رفیق بریتان علیه کوردهای نوکر تا آخرین گلوله‌اش جنگید و در نهایت برای آن که تسلیم نشود، خود را از صخره‌ای پایین انداخت. این اقدام وی تاثیر بزرگی به وجود آورد و سبب تاسیس ارتش زنان شد. اکنون ما نیز در تونل‌های جنگی در مسیر رفیق بریتان مبارزه می‌کنیم. رفیق بریتان و سایر رفقای شهیدمان، راه آزادی را به ما نشان دادند. ما بر میراث مقاومت فرماندهانمان بیریتان، دلال آمد، لیلا سورخوین و آخین گابار تا پایان به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.»

گریلای یژا استار؛ آرژین دستان باکور ضمن گرامیداشت یاد شهید بریتان اظهار داشت: «ارتش ما که امروزه به امیدی برای زنان تبدیل شده، هدیه‌ی رفیق بریتان به ماست. حالا همرزمان زن زیادی در تونل‌های جنگی و در سنگرهای نبرد در همان مسیر بریتان مبارزه و استقامت می‌کنند. حالا همه مانند بریتان هستند. شهید بریتان در برابر خیانت، خود را از صخره به پایین انداخت و اکنون هزاران زن علیه خیانت مبارزه می‌کنند.»

زین باران یکی دیگر از گریلاهای یژا استار که در سنگرهای نبرد علیه دشمن قرار دارد، درباره گریلای پیشاهنگ پ‌ک‌ک؛ شهید بریتان چنین گفت: «ما امروزه با اراده و عزمی که بریتان‌ها آفریدند علیه دشمن می‌جنگیم و ایستادگی می‌کنیم. اگر دشمن با تمام حملاتش نتوانسته پیروز شود، این به لطف میراث مقاومت بریتان‌ها بوده است. امروز هم دشمن خواهان تسلیم‌شدن ماست، اما همان‌طور که رفیق بریتان با شکستن اسلحه‌اش پاسخ درخواست تسلیم‌شدن را داد، ما هم به همین شکل پاسخ می‌دهیم. ما هرگز خیانت را نخواهیم پذیرفت. دشمن بداند که ما تا آخرین گلوله مانند شهید بریتان ایستادگی خواهیم کرد. ما برای سرزمین کوردستان جانمان را فدا می‌کنیم.»