شور ۸ مارس در دوسلدورف: جنگ زنان به جنگ شما پایان خواهد داد

زنان کورد و آلمانی با تجمع و راهپیمایی به استقبال ۸ مارس روز جهانی زنان زحمت‌کش در دوسلدورف رفتند.

به مناسبت ۸ مارس، روز جهانی زنان زحمت‌کش، تجمع و راهپیمایی توسط زنان کورد و گروه‌های مختلف زنان آلمانی برگزار شد.

با پیشاهنگی NRW YJK-E، صدها زن در مقابل DGB Haus در دوسلدورف تجمع کردند و شعارهای «ژن ژیان آزادی» و «جنگ زنان به جنگ شما پایان خواهد داد» سر دادند.

در این راهپیمایی که با حمایت ابتکارات زنان فمینیست آلمانی و بین‌المللی برگزار شد، زنان کورد این تجمع را با لباس‌های ملی خود آراستند. ابتکارات زنان فمینیست نیز با پرچم‌ها و بنرهای خود در آن شرکت کردند.

بسیاری از نمایندگان زن در این تجمع سخنرانی کردند، پرچم‌ها و بنرهایی در اعتراض به خشونت علیه زنان و جلب توجه به حقوق زنان برافراشته شد. شیلان ارگین به نمایندگی از YJK-E سخنرانی کرد. در این سخنان یاد زنان شهید در راه آزادی را گرامی داشت و به مسئولیت زنان در برابر نظام سرمایه‌داری اشاره کرد. همچنين خاطرنشان شد که زنان در تاریخ برای زندگی آزاد مبارزه کرده‌اند.

پس از پایان سخنرانی، زنان با بنر «ژن ژیان آزادی» راهپیمایی کردند. در این راهپیمایی شعارهای آزادی خواهی زنان را فریاد زدند و پرچمهایی که به حقوق زنان و خشونت علیه زنان اشاره می‌کرد حمل شد. همچنین متون حاوی سخنان اوجالان رهبر خلق کورد در مورد زنان با گل تزئین و به زنان اهدا شد. پلیس آلمان توزیع هدایایی حاوی تصاویر عبدالله اوجالان و سخنان عبدالله اوجالان را تحمل نکرد و سبب ایجاد تنش شد. زنان نیز با شعار زنده باد رهبر آپو و سر دادن شعار به مداخله پلیس آلمان اعتراض کردند.

زنان به راهپیمایی خود با طبل، تنبور و آلات موسیقی مختلف ادامه دادند و دوسلدورف را با لباس‌ها و پرچم‌های رنگارنگ خود مزین کردند.