سهیلا شهریاری: زنان روژهلات کوردستان پرچمدار انقلاب بودند

سهیلا شهریاری در بخشی از کنفرانس جهانی جوانان اعلام کرد: «چنانچه آگاه هستید انقلابی در سپتامبر ۲۰۲۲ به رهبری زنان روژهلات کوردستان آغاز شد و بعدها به سراسر ایران اشاعه یافت. زنان روژهلات کوردستان پرچمدار این انقلاب بودند.»

سهیلا شهریاری، دانشجوی دکترای علوم سیاسی و فلسفە در بخشی از کنفرانس جهانی جوانان پنلی ارائه کرد. وی در این پنل به انقلاب  «ژن ژیان آزادی» در ایران، نقش زنان روژهلات کوردستان در این انقلاب، وضعیت زندانیان سیاسی بویژه زینب جلالیان و مطلب احمدیان اشاره نمود. وی همچنین به ربوده شدن فعال زنان، وریشه مرادی پرداخت.

وی در ابتدای پنل خود با اشاره به انقلاب  «ژن ژیان آزادی» در ایران گفت: «چنانچه آگاه هستید، انقلابی در سپتامبر ۲۰۲۲ به رهبری زنان روژهلات کوردستان آغاز شد و بعدها به سراسر ایران اشاعه یافت.  زنان روژهلات کوردستان پرچم‌دار این انقلاب بودند.» وی سپس با اشاره به جوانان و زنانی که در این انقلاب جان باخته‌اند، یاد آنها را گرامی داشت.

سهیلا شهریاری سپس با بلند کردن عکس زندانی سیاسی زینب جلالیان به وضعیت وی پرداخت و گفت: «زینب جلالیان تنها زن زندانی محکوم به حبس ابد در ایران است.»

وی سپس با بلند کردن عکس وریشه مرادی به ربوده شدن وی توسط حکومت جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: «بیش از ۱۰۰ روز است که وریشه مرادی از سوی رژیم ایران ربوده شده است و هیچ اطلاعی در مورد وضعیتش نداریم. رژیم ایران مسئول هر پیش‌آمدی در رابطه با وضعیت وی می‌باشد. ما باید به صدای وریشه مرادی تبدیل شویم تا بتوانیم به هر نحوی که شده اطلاعی از وضعیت او دریافت کنیم. آزادی‌خواهان بسیاری در زندان‌های ایران بسر می‌برند که در اینجا ما فقط به چند تن از آنها اشاره می‌کنیم.»

سهیلا شهریاری در پایان همچنین عکس مطلب احمدیان دیگر زندانی سیاسی کورد که هم‌اکنون به بیماری سرطان معده مبتلا بوده و از رسیدگی پزشکی محروم می‌باشد، را در دست گرفته و گفت: «تمامی اینها عاشقان آزادی هستند، کسانی هستند که برای رسیدن به آزادی زندگیشان را به خطر می‌اندازند و فدا می‌کنند. به همین خاطر ما بایستی همیشه آنها را به یاد داشته باشیم و برای آزادی آنها تمام تلاش‌مان را بکنیم.»