‌«سلطه‌گری از نیروی زنان در هراس است»

جیهان درویش بیان داشت که دولت‌های سلطه‌گر از نیروی زنان می‌ترسند و گفت‌: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«نیرویی که از فکر و فلسفه رهبر آپو نشأت گرفته است، یقینا پیروز خواهد شد.‌»

ریاست هیئت زنان در کانتون فرات

ریاست هیئت زنان در کانتون فرات، جیهان درویش در ارتباط با مقاومت زنان پس از انقلاب روژاوا، مقاومت خط زنان و مبارزه‌شان در مقابل اشغالگری، با خبرگزاری فرات ‌(ANF) مصاحبه کرد.

جیهان در ابتدای سخنان خود چنین گفت‌: ‌‌«در طول تاریخ نظام‌های سلطه‌جو خود را همیشه بر زنان تحمیل نموده‌ و امورات خود را تداوم بخشیده‌اند. این خود یک سیستم انکار زنان است. بخصوص زنانی که در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، دیپلماسی و نظامی جای می‌گیرند را نیز مورد هدف قرار می‌دهند. زیرا آن زنانی که در میان جامعه به اثبات رسیده‌اند و به مثابه پیشاهنگ جامعه می‌باشند، سلطه‌گران ترس وخوفی بسیار از آنان دارند. زنان برای زندگی برابر، دمکراتیک و عادلانه مبارزه می‌کنند.‌» 

جیهان ابراز داشت که انقلاب روژاوا با پیشاهنگی زنان آغاز شد و اکنون می‌خواهند در شخص زنان،‌ نابودش سازند و اینچنین ادامه داد‌: ‌«این انقلاب که با زنان آغاز شد، دستاوردهای بسیاری را به ارمغان آورد. انقلابی که با فکر و فلسفه رهبر آپو گام‌های مهم بسیاری بردشت، در آن زنان خود را به اثبات رسانیدند و در هر عرصه‌ای نقشی که برعهده‌شان بود را ایفا کردند. رهبر آپو با شعار ‌‌‌‌‌‌‌«ژن ژیان آزادی» تشخیص داد که زنان می‌توانند در هر عرصه‌ای خویش را مدیریت کنند.‌» 

جیهان درویش در ادامه بیان داشت که دولت قاتل ترکیه از نیروی زنان می‌ترسد و گفت‌: ‌«دولت قاتل ترکیه از نیروی زنان در هراس است، زنان مدیر مورد هدف دولت ترکیه قرار می‌گیرند، دولت ترکیه از زنان پیشاهنگ در هراس است. دولت ترکیه از زنانی که جامعه را از حملات و بردگی رهایی بخشیده و مورد حفاظت قرار می‌دهند، می‌ترسد. در روستای هلینجه واقع در کوبانی حمله دولت اشغالگر ترکیه برعلیه روناهی، دلارا و کوبانی و حمله به ژیان تولهلدان و رفقای او، نشانگر این سطح از وحشت است. مورخ ۱۸ آوریل نیز سخنگوی سازمان سارا هدف قرار گرفت و براثر این حمله به شدت مجروح شد. هر بار که یک زن هدف گرفته می‌شود،‌ خشم ما هم افزون‌تر شده و نیرومندتر می‌گردیم. ما بر اساس خط شهدایی که برای آزادی زنان مبارزه کردند، به مبارزه خود ادامه می‌دهیم. دولت ترکیه هرچه که انجام دهد در نهایت ما برعلیه توطئه پیروز خواهیم شد و به تمامی حملات دشمنان پاسخ خواهیم داد.‌»