«تا آزادی جسمانی رهبر اوجالان مبارزه می‌کنیم»

زنان تل‌رفعت عنوان کردند که آزادی عبدالله اوجالان، آزادی خلق‌هاست و از جوامع شمال‌وشرق سوریه خواستند تا برای آزادی جسمانی رهبر اوجالان، تلاش‌هایشان را توسعه دهند.

زنان تل‌رفعت درباره انزوای تشدیدشده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با خبرگزاری فرات صحبت کردند.

رؤیده علی که اهل عفرین اشغالی است اظهار داشت: «جنگ و اشغال شهر عفرین، تداوم توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است. تمام دولت‌ها به اشکال متنوع درصددند تا روحیه و مقاومت ما را به شکست بکشانند. دولت فاشیست ترکیه یک انزوای مطلق را بر رهبر عبدالله اوجالان تحمیل نموده است. بیش از ۳ سال است خانواده و وکلایش نتوانسته‌اند با وی ملاقات داشته باشند. ما می‌بینیم که دولت ترکیه با همکاری دولت‌های سرمایه‌داری، به اشکال متنوع در جنگ فکری با رهبر اوجالان هستند. ما به‌عنوان زنان قدرت و روحیه خود را از افکار رهبر عبدالله اوجالان گرفته‌ایم. وی به زنان زندگی و آزادی بخشیده است.»

رؤیده در پایان گفت: «ما تا الغای انزوای تحمیلی بر رهبر اوجالان به تلاش‌هایمان ادامه می‌دهیم. ما از جوامع شمال‌وشرق سوریه خواستاریم که متحد شوند و از مقاومت رهبر عبدالله اوجالان حمایت کنند. زنان عرب به لطف به‌میان آمدن اندیشه‌های رهبر اوجالان آزاد شدند.»

عایشه محمد نیز که از اهالی منطقه شهباست، چنین گفت: «پیش از آشنایی با افکار رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، زنان از همه حقوق خود محروم بودند؛ مخصوصا در میان اعراب سوریه زنان کاملا منزوی بودند. من وقتی که با جنبش آشنا شدم و در تعدادی از کلاس‌های آنان حضور یافتم، تعدادی از آثار رهبر عبدالله اوجالان را نیز مطالعه کردم. متوجه شدم که زنان باید خود را بشناسند.»

امروزه زنان عرب به لطف افکار و فلسفه رهبر عبدالله اوجالان به میدان آمده و خود را آزاد نموده‌اند. زن تمام جامعه است و ما به‌عنوان زنان عرب، خواهان آزادی خویش هستیم.»