تاژه نامه‌ای به سی‌پی‌تی در مورد انزوای رهبر خلق کورد ارسال کرد

کمیته دیپلماسی جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) برای جلب توجه به انزوای شدید علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نامه‌ای به کمیته پیشگیری از شکنجه (سی‌پی‌تی) ارسال کرد و خواستار افشای نتیجه آخرین بازدید آنها از امرالی شد.

به منظور روشن شدن وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، کمیته دیپلماسی جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) نامه‌ای به سی‌پی‌تی ارسال کرد.

کمیته دیپلماسی جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) در ابتدای نامه به تحلیل‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرده و اعلام نمود که در سایه‌ی آن تحلیل‌ها از جامعه در مقابل نسل‌کشی محافظت شد. در این نامه آمده است:

«ما جامعه ایزدی، جامعه‌ای صلح طلب با فرهنگ و باورهای کهن دموکراتیک هستیم که قدمت آن به هزاران سال پیش می‌رسد. ما تحت ۷۴ نسل‌کشی توسط نظام وحشی پدرسالاری قرار گرفته‌ایم که از این تعداد ده‌ها نسل‌کشی توسط عثمانی‌ها انجام شده است. آخرین نسل‌کشی در ۳ آگوست ۲۰۱۴ توسط تبهکاران داعش به شکلی وحشیانه بر جامعه ما تحمیل شد. جهان امروز فاجعه نسل‌کشی را می‌داند و ۱۳ کشور به طور رسمی آن را به رسمیت شناخته‌اند. با اندیشه و فلسفه ملت دموکراتیک، امروز ما زنان ایزدی، جنبش آزادی زنان ایزدی تاژه و جامعه ایزدی، همه خلق‌ها و مذاهب ساکن در منطقه، خود را سازماندهی می‌کنیم.»

این کمیته به شیوه‌های شدید انزوا اشاره کرد و گفت: «۲۵ سال است که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به طور غیرقانونی در سلولی در امرالی زندانی است. انزوا در امرالی به انزوای مطلق و یک جنگ سیاسی ویژه تبدیل شده است که فقط به نفع نیروهای توطئه‌گر هژمونیک است. همچنین از ۴ مارس ۲۰۲۱ هیچ ملاقاتی با وکیل و خانواده صورت نگرفته و نمی‌توان از رهبر آپو اطلاعی دریافت کرد. ما و میلیون‌ها انسان آزادیخواه نگران سلامتی رهبر آپو هستیم. می‌خواهیم این موضوع را یادآوری کنیم که رهبر آپو رهبر مردم تحت ستم است، او یک زندانی سیاسی است اما از مشروعترین حقوق خود محروم است، حتی نوشتن نامه برای وی ممنوع است. عدالت کجاست؟ حکم دادگاه حقوق بشر اروپا به زندانیان این حق را می‌دهد که امیدوار باشند و هیچ کس نباید برای همیشه در زندان بماند، اما این حکم هنوز محقق نشده است. قوانین و معاهدات بسیاری علیه شکنجه زندانیان وجود دارد که خود دولت ترکیه آن را امضا کرده است. همه اینها نقض می‌شود. همچنین سی‌پی‌تی چندین بار از امرالی بازدید کرده است که آخرین بازدید آن در سال ۲۰۲۲ بوده است، اما چرا این گزارش به طور واضح در اختیار مردم قرار نگرفته است؟چرا به وظایف و مسئولیت‌های اخلاقی و وجدانی خود عمل نمی‌کنید، باید از این شکنجه و انزوا جلوگیری کنید.»

کمیته دیپلماسی جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) در نهایت اعلام کرد که سی‌پی‌تی باید به وظایف خود عمل کند و ۳ نکته روشن را برای وضعیت امرالی درخواست کرد:

-نتایج گزارش بازدید از امرالی باید توسط سی‌پی‌تی با عموم مردم به اشتراک گذاشته شود.

- پزشکان از امرالی دیدار کرده و همچنین خانواده و وکلای رهبری بتوانند از امرالی دیدار کنند.

-طبق قانون و رای دادگاه حقوق بشر، حق امید لازم الاجرا شود.»