تاژه نامه‌ای به زنان افغان فرستاد: راه آزادی، مبارزه و مقاومت است

سازمان تاژه به مناسبت ۸ مارس نامه‌ای به زنان افغانستان فرستاد و این پیام را داد که «در برابر خشونت، راه حل و آزادی، مبارزه و مقاومت است.»

به مناسبت هشتم مارس روز جهانی زنان مبارز، جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) نامه‌ای به زنان افغان که در برابر انواع خشونت‌های طالبان مبارزه می‌کنند، ارسال کرد.

نامه تاژه به زنان افغان به شرح زیر است:

«اول از همه، ما به عنوان جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) ۸ مارس روز جهانی زن را به همه زنان جهان تبریک می‌گوییم. به ویژه این روز را به زنان مبارز، مبارزان مقاومتگر و زنان انقلابی که تا امروز با ظلم طالبان مبارزه کرده‌اند، تبریک می‌گوییم. در برابر ذهنیت مردسالارانه با روح کلارا زتکین، نماد ۸ مارس، روزا لوکزامبورگ، نماد اتحاد مردم، خواهران میرابل، نماد مبارزه با خشونت، بریوان جزیره نماد قیام زنان ایزدی، سکینه جانسز ، نماد مبارزه و مقاومت، ژینا امینی، نماد آزادی و همچنین زن پیشرو مدافع حقوق زنان مینا کشور کمال، فلسفه ژن ژیان آزادی روز به روز گسترش می‌یابد.

تاریخ آزادی زنان در انتظار نوشته شدن است

حقیقت این است که آزادی زن، آزادی جامعه است. به همین دلیل نظام سرمایه‌داری با ابزارهای مختلف سعی در از بین بردن اراده و قدرت زنان دارد. البته در برابر ظلم و بردگی و خشونتی که بر زنان و جامعه به عنوان یک زن اعمال می‌شود تنها یک راه حل و آزادی وجود دارد و آن مبارزه و مقاومت است. این واقعیتی است که امروز در افغانستان و در سراسر جهان وجود دارد. منبع قدرت زنان ما در مبارزه همیشه اتحاد ماست. تاریخ بردگی زنان نوشته نشده است، تاریخ آزادی زنان در انتظار نوشته شدن است. در قرن بیست و یکم، امروز، از شنگال تا روژاوا کوردستان، از افغانستان تا روژهلات و باکور کوردستان، آتش آزادی روز به روز در جهان شعله‌ورتر می‌شود. این بهای سنگینی دارد، اما آزادی بدون هزینه نیست. همیشه در تاریکی، حقیقت مانند خورشید است، نظام هر کاری کند نمی‌تواند جلوی نور و گرمای آن را بگیرد.

یا آزادی یا آزادی

ما جنبش آزادی زنان ایزدی (تاژه) هرگز بی‌عدالتی و ظلم طالبان بر جامعه افغانستان، به ویژه بر زنان افغان را نخواهیم پذیرفت. یک بار دیگر ابراز می‌داریم که مبارزه شما زنان افغان را در برابر طالبان بسیار مهم می‌دانیم و به شما درود می‌فرستیم. ما همیشه پشتیبان شما هستیم. ما برای شما آرزوی موفقیت بی‌پایان در مبارزه برای یک زندگی شرافتمندانه و دموکراتیک داریم. یک بار دیگر ۸ مارس را به شما تبریک می‌گوییم.

یا آزادی یا آزادی».