تداوم بازداشت و دستگیری زنان در ایران؛ ۳ زن بازداشت شدند

نیروهای امنیتی دولت ایران در عرض دو روز (یکشنبه و دوشنبه این هفته) به طور مجزا سه شهروند زن را بازداشت و دستگیر کردند. گفته می‌شود که در هنگام بازداشت این زنان، علیه آن‌ها خشونت اعمال شده است.

بنا به گزارش‌های منتشر شده از سوی شبکه‌های حقوق بشری در ایران، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری سه شهروند زن از سوی نیروهای امنیتی دولت ایران بازداشت شده‌اند.

به گزارش هرانا یکی از خبرگزاری‌های حقوق بشری در ایران، روز دوشنبه بیست و دوم آبان ۱۴۰۲، مهناز طراح در خیابان و با اعمال خشونت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. وی پس از بازداشت به شعبه سوم دادسرای اوین منتقل شده است.

همچنین در جریان این بازداشت، فرزین رضایی روشن، که همراه خانم طراح بوده، مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفته است. همچنین منزل آقای رضایی روشن نیز توسط نیروهای امنیتی تفتیش شده است.

تاکنون از دلایل بازداشت خانم طراح اطلاعی حاصل نشده است.

به گزارش همان خبرگزاری، شامگاه روز یکشنبه بیست و یکم آبان ۱۴۰۲، شقایق مرادی، شهروند ساکن تهران که در دفتر نشریه “مجله فرهنگی و هنری بخارا” مشغول به فعالیت بود، بازداشت شد.

به گزارش هرانا، به گفته‌ی یک منبع مطلع نزدیک به خانواده خانم مرادی  گفته شده است: “بازداشت شقایق در منزل شخصی‌اش واقع در تهران، توسط نیروهای امنیتی صورت گرفت.”

تاکنون از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروند بازداشتی اطلاعی حاصل نشده است.

به گزارش همین خبرگزاری شهروند زن دیگری به نام زهرا سعیدیان جو، خواهر میلاد سعیدیان جو، از جانباختگان قیام «ژن، ژیان، آزادی » در آستانه برگزاری اولین سالگرد جانباختن برادرش توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در ایذه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

کماکان از اتهامات مطروحه علیه خانم سعیدیان جو اطلاعی در دست نیست.

زهرا سعیدیان جو سال جاری نیز در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.