تداوم موج دستگیری زنان و حیات جنبش ژن، ژیان، آزادی در روژهلات

زنان نیروی اصلی مبارزه برای آزادی و دموکراسی هستند. هرچه زنان، جوانان و جامعه آگاه‌تر شوند، رژیم ضعیف‌تر می‌شود و انقلاب به موفقیت می رسد.

رهبر آپو به عنوان موسس فلسفه  «ژن، ژیان، آزادی» ، در آوریل ۱۹۸۹ میلادی در یکی از تحلیلاتشان چنین می گویند: در کوردستان هر دو کلمه زن و زندگی نیز از یک ریشه برخوردارند. از آن سالها تاکنون همیشه گفتند: برای حیاتی دموکراتیک و آزاد، باید زنان آزاد باشند.با آغاز جنبش «ژن، ژیان، آزادی» پایه‌های پوسیده رژیم جمهوری اسلامی بیش از پیش لرزان شد و دست به اقدامی زدند تا این جنبش پرشور و رسا خاموش شود. رژیم علاوه بر دستگیری‌های گسترده معترضان و فعالان این جنبش، بر موج اعدام‌ها نیز افزود تا ترس را در دل مردم بیافزاید. در ماه های اخیر نیز موج سرکوب و شکنجه گسترش یافت و در روژهلات نیز شاهد دستگیری‌های گسترده بوده‌ایم. در این میان زنان مبارز و سامان بخش جنبش «ژن، ژیان، آزادی» از این فشارهای رژیم در امان نبوده‌اند و این به خوبی نشان از زنده بودن جنبش دارد.رهروان آپو در روژهلات برای انجام وظایف انقلابی خود در سازماندهی زنان، آگاه‌سازی آنان و توانمندسازی زیر فشارهای گسترده و خطر دستگیری قرار دارند. اما در اینجا باید گفت که امید بخشی به جامعه و سازماندهی حول پویایی انقلابی بسیار مهم است. درروژهلات این فرصت را داریم که سازماندهی کنیم و رشد کنیم. برای تحقق جامعه دموکراتیک در روژهلات فرصت‌هایی بیش از هر زمان دیگری وجود دارد که نقش رهروان آپو در آن پررنگ است. 

حکومتی که بر سرکوب و دستگیری زنان برآمده، می داند روح انقلاب  «ژن، ژیان، آزادی» هنوز پابرجاست و این رهروان آپوییسم هستند که می توانند در روژهلات در خط مقدم این مبارزه قرار گیرند. باید تاکید داشت در خصوص دستگیری، محل نگهداری و سلامت رفقای هم فکرمان جوانا، پخشان و نوژین سنه مسئولیت اصلی و مستقیم به عهده وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه است که طبق قوانین خودساخته وظیفه دارند اعضای درجه یک خانواده فرد بازداشت شده را در جریان دستگیری و محل نگهداری آنان قرار دهند. 

امروزه زنان در تمامی عرصه‌های حیات، نقش پیشاهنگی را برعهده گرفته‌اند و در واقع می‌توان گفت که نیروی اصلی مبارزه برای آزادی و دموکراسی هستند. بدون زنان، کاری از پیش نخواهد رفت، آنان  بر وضعیت موثر بوده و بیانگر خط آزادی هستند. هرچه زنان، جوانان و جامعه آگاه‌تر شوند، رژیم ضعیف‌تر می‌شود و انقلاب به موفقیت می رسد. بدون شک برای همه چیز باید مبارزه کرد و برای این کار نیز هزینه‌های زیادی پرداخت می‌شود.