تداوم قتل‌عام زنان و کودکان و تحمیل خودکشی در ایران

گزارش‌ها از ایران حاکی از ادامه یک قتل‌عام سیستماتیک زنان است. فقط طی دو روز گذشته چند زن و کودک در نواحی مختلف توسط مردان خانواده به قتل رسیده‌اند یا مجبور به خودکشی شده‌اند.

یک مرد در شیراز همسر، دختر و سه تن از اعضای خانواده همسرش را با سلاح کلاش به قتل رسانده است.

این جنایت در اولین ساعات بامداد اول آذر رخ داد. رسانه‌های دولتی ایران می‌گویند قاتل که اقدام به گروگان گرفتن دو تن دیگر کرده بود طی درگیری با پلیس کشته شد.

مرد قاتل ۵۵ ساله بوده و قربانیان او که از جمله همسر و دخترش بودند، میان ٣۵ تا ۶٠ سال سن داشتند.

سالانه صدها زن در ایران توسط همسر یا دیگر اعضای خانواده به بهانه‌های مختلف به قتل می‌رسند. پلیس شیراز علت قتل‌عام در شیراز را اختلافات خانوادگی و مسائل مالی عنوان کرده است.

دیروز همچنین یک زن در کرماشان توسط همسرش به قتل رسیده است. قاتل مردی ۵۵ ساله بوده که در شهرک معلم با اسلحه شکاری اقدام به قتل همسر ۴٣ ساله خود می‌کند.

این مرد پس از کشتن همسرش که آن هم به دلیل مشکلات خانوادگی عنوان شده، با شلیک گلوله به زندگی خود هم پایان داده است.

خبرها از ایران همچنین از خودکشی یک دختر نوجوان ١۴ ساله در تهران حکایت دارند که گفته می‌شود خودش را از پشت بام خانه پرتاب کرد و جان خود را از دست داد. این اتفاق روز یکشنبه در شهرک غرب رخ داده. مقامات دولتی گفته‌اند او به دلایل نامشخصی خودکشی کرده اما اشاره‌ای به فشارهای موجود که بنا به گفته سازمان پزشکی قانونی موجب شده ٧ درصد خودکشی‌های ایران مختص به جوانان باشد نکرده‌اند.

از سویی خبرگزاری‌‌های داخلی گزارش داده‌اند یک مرد هوسران به قتل فجیع یک زن باردار که در برابر خواسته نامشروعش مقاومت کرده بود اعتراف کرده است.

در روزهای آغازین آبان پیکر بی‌جان یک زن باردار حدودا ٣٠ ساله در اطراف روستای زُشک مشهد دیده شد که با ضربات جسم سخت، جمجه‌اش متلاشی شده بود. او هفت ماهه باردار بود و دو ماه دیگر کودکش به دنیا می‌آمد.

مرد قاتل که در پی تجاوز به قربانی بود گفته وقتی فهمید آن زن هنوز نفس می‌کشد از ترس این که ماجرا لو برود و شناسایی شود، سنگی را برداشته و آنقدر به سر و گیجگاهش زده که مغزش بیرون ریخته است.