تجمع ۸ مارس در آدانا و آنتالیا

زنان در آدانا و آنتالیا به میادین آمدند، گفته شد: «ما از طریق اعتراضاتمان فقر و جنگ و خشونت مرد-دولت و عقب ماندگی و تبعیض و هوموفوبیا و سیستم سرکوب را از بین خواهیم برد.»

آدانا

پلتفرم زنان آدانا به مناسبت ۸ مارس با شعار «جهانی برابر و آزاد و عادل و تهی از خشونت و جنگ را بنیان می‌نهیم» راهپیمایی و سپس تجمع زنان را برگزار کرد.

در این تجمع نمایندگان پارلمانی و نامزدهای ریاست مشترک شهرداری حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (دَم پارتی) و مادران صلح و بستگان زندانیان سیاسی شرکت داشتند و در آن به مقاومت زندانیان شرکت کرده در اعتصاب غذا درود فرستاده شد و شعار «بدون رهبر زندگی میسر نیست» و «ژن، ژیان، آزادی» سرداده شد.

در تجمع به سیاست‌های ضد زنان و سیاست انکار و جنگ در برابر مسئله‌ی کورد اعتراض شد، همچنین به ایجاد جنگ و درگیری در خاورمیانه اشاره شد و اعلام گردید این نیز باعث تعمیق بحران اقتصادی شده است، وضعیت کارگران، خلق و زنان رفته رفته بدتر می‌شود، در ادامه اعلام کردند که آن‌ها خواستار صلح هستند نه جنگ.

همزمان حملات دولت ترکیه به روژآوا محکوم گردید و در ادامه تاکید کردند که جهانی آزاد را بنیان می‌گذارند.

آنتالیا

به همان شکل پلتفر زنان آنتالیا راهپیمایی برگزار کردند و سپس در میدان جمهوریت این راهپیمایی به تجمع تغییر کرد.

در تجمع بیانیه‌ای به زبان‌های کوردی و ترکی قرائت شد.

در بیانیه به این اشاره شد که زنان اکثرا توسط بستگان و افراد نزدیک به قتل می‌رسند‌، حکومت حزب عدالت و توسعه-حزب حرکت ملی به هیچ وجه مانع این جنایت نمی‌شود، بلکه تلاش می‌کند زنان را در منازل نگه دارد، ما نیز علیه این سیاست‌های حاکمیت به مبارزه می‌پردازیم.

تجمع با موسیقی و پایکوبی به پایان رسید.