تماس‌های هیئت روژاوا در اروپا ادامه دارد

هیئت زنان روژاوا به تماس‌های خود در اروپا علیه حملات اشغالگر ادامه می‌دهد.

هیئت زنان روژاوا به تماس‌های اروپایی خود ادامه می‌دهد تا حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه روژاوا را توضیح دهد و آنچه را که اتفاق افتاده با افکار عمومی اروپا در میان بگذارد. در این زمینه، هیئتی که به سوئیس می‌آید، تحولات روژاوا را از طریق جلسات عمومی برای مردم توضیح می‌دهد. این هیئت که در مراکز اجتماعی کورد سازمانیافته در خارج میهن و همچنین مؤسسات اروپایی با مردم دیدار کرد، شامل روکن احمد، عضو اتحاد و ارتباطات دموکراتیک کنگره استار و خوله العیسی، عضو جامعه عرب، هماهنگی زنان زنوبیا و رئیس مشترک کمیته آموزش شمال و شرق سوریه است. الهام احمد، رئیس مشترک هیئت اجرایی شورای سوریه دموکراتیک (م‌س‌د) که قرار بود در این هیئت حضور داشته باشد، به دلایل امنیتی روژاوا را ترک نکرد.

جنایات جنگی مرتکب می‌شوند، غیرنظامیان مورد هدف قرار می‌گیرند

روکن احمد و خوله العیسی که در پنل برگزار شده در پردیس دانشگاه زوریخ در زوریخ سوئیس شرکت کردند، اطلاعاتی در مورد تحولات روژاوا و شمال شرق سوریه ارائه کردند.

روکن احمد در مورد تحولات روژاوا اطلاعاتی ارائه کرد. روکن احمد با ارائه اطلاعاتی از حملات ارتش اشغالگر ترکیه و تحولات منطقه اظهار داشت: «حملات ارتش ترکیه اشغالگر به شمال شرق سوریه بدون وقفه ادامه دارد و کادرهای پیشرو انقلاب در این حملات هدف قرار می‌گیرند و قدرت‌های بین‌المللی در قبال آن سکوت کرده‌اند.» روکن احمد گفت: «پهپادها هر روز بر فراز ما پرواز می‌کنند. صبح که خانه را ترک می‌کنیم خداحافظی می‌کنیم. ائتلاف بین‌المللی می‌گوید مخالف این حملات است، اما آنها همچنان به فروش قطعات پهپادها به ترکیه ادامه می‌دهند. علیه داعش ائتلافی وجود دارد، اما همه در برابر حملات ترکیه ساکت هستند. هدف اینجا انقلاب است. آنها می‌خواهند با هدف قرار دادن پیشاهنگان‌مان مردم را بترسانند، اما موفق نمی‌شوند. متاسفانه فرصت نمی‌دهند که اداره خودمدیریتی بتواند برنامه‌ریزی درازمدتی را طرح کند. زیرا هر روز به ما حمله می‌شود. دولت اشغالگر ترکیه هر کاری می‌کند تا هرج و مرج ایجاد کند. آنها مرتکب جنایات جنگی می‌شوند. مدارس، مساجد، همه چیز مورد استفاده غیرنظامیان، همه چیز هدف قرار می‌گیرد. هدف اصلی خفه کردن انقلاب است."

"من همراه با کوردها هویت زنانه خود را شناختم"

خوله العیسی، عضو هماهنگی زنان زنوبیا و رئیس مشترک کمیته آموزش شمال و شرق سوریه در این پنل، با مقایسه رقه زمانی که تحت تسلط داعش بود و رقه پس از آنکه آزاد شد، تغییرات ایجاد شده را توضیح داد. خوله العیسی با بیان اینکه قبل از آمدن کوردها، تبهکاران داعش تبلیغ می‌کردند که کوردها که بیایند همه را می‌کشند، اما برخلاف آنچه گفته شد با انقلاب به هویت زنانه خود پی برد و گفت: «داعش مردم را به جنگ با کوردها تشویق می‌کرد و می‌گفت وقتی کوردها بیایند همه را می‌کشند. اما وقتی کوردها آمدند هیچ کدام از آنچه گفته شد اتفاق نیفتاد. همراه با کوردها هویت زنانه خود را شناختم. در حال حاضر حملات داعش همچنان ادامه دارد و به ویژه دولت ترکیه در تلاش است تا این حملات را افزایش دهد. دولت ترکیه از داعش حمایت می‌کند. هدف ایجاد سردرگمی در منطقه است.»

دیدار با وزارت امور خارجه سوئیس

این هیئت با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد سوئیس و همچنین جامعه کورد سوئیس دیدار و جنایات جنگی انجام شده توسط دولت اشغالگر ترکیه را در پرونده‌ای ارائه خواهد کرد. این هیئت همچنین با وزارت امور خارجه سوئیس دیدار خواهد کرد و تماس‌های خود را در ۱۹ نوامبر تکمیل خواهد کرد.

برنامه نشست‌های مردمی این هیئت در سوئیس به شرح زیر است:

"جمعه، ۱۷ نوامبر، ساعت 18:00 مرکز جامعه دموکراتیک کورد- برن،

شنبه، ۱۸نوامبر، ساعت ۱۴:۰۰ در مرکز فرهنگی روژاوا- زوریخ

یکشنبه، ۱۹ نوامبر در مرکز جامعه دموکراتیک کورد-لوزان."