ت‌‌ژ‌آ انتخابات را ارزیابی کرد: زنان پیروز شدند

جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ) در رابطه با انتخابات محلی ۳۱ مارس بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «زنان که بر ریاست مشترک و عزم همزیستی آزاد سازش نکردند، پیروز شدند.»

جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ) در رابطه با انتخابات محلی ۳۱ مارس بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد، ت‌ژ‌آ از تمامی افرادی که در انتخابات زحمت کشیده‌اند، قدردانی کرد.

در بخشی از بیانیه‌ی ت‌ژ‌آ ذکر شده است: «با حمایت و پشتیبانی که جنبش زنان جهان و ترکیه در روند انتخابات انجام دادند، برای موضعی که آن‌ها اتخاذ کردند و از مبارزه دست برنداشتند، به عنوان جنبش زنان از آن‌ها تقدیر به عمل می‌آوریم.

از روند قبل از انتخابات تا کنون، موضع سازمان‌یافته و ایستادگی ‌و تصمیم ما در برابر ضد سیستم ریاست مشترک، سیاست‌های عقب‌مانده‌ی فردگرا، جنسیت‌گرا، دین‌گرای داعشی بوده است. زنان که هرگز از ریاست مشترک و همزیستی آزاد دست برنداشتند و پیروز شدند. برنامه‌های ما که با مبارزات انتخابات کلاسیک متفاوت بود و آن‌ها را به جلسات اجتماعی تبدیل کردیم؛ جنبش زنان آزاد بار دیگر به جامعه بازگشت و همبستگی را تقویت کرد. این انتخابات بار دیگر نشان داد که ایجاد آزادی اجتماعی با قدرت زنان سازمان‌یافته امکان‌پذیر است.

همان‌طور که از روز اول می‌گوییم؛ انتخابات هدف نیست، بلکه آغازی برای بنیان‌گذاری سیستمی دمکراتیک، اکولوژی و آزادی‌طلب زنان است. آن اراده و پیروزی که نشان دادیم، با بنیان نهادن سیستم زنان فراگیر نماییم.»

در پایان بیانیه ذکر شده است: «زنان کورد به عنوان پیشگام آزادی، برای به انجام رساندن مسئولیت تاریخی، بیش از هر زمان دیگری آماده‌ی مقاومت است. با این فداکاری و اعتقاد، به تمامی مقاومت زنان کورد درود می‌فرستیم که در کوچه و محله‌ها‌ ادامه دارد، معتقد هستیم که در مسئله‌ی برحقمان پیروز خواهیم شد، این پیروزی را تبریک می‌گوییم.»