ت‌ژ‌آ به دستگیری گلتان کیشاناک اعتراض کرد

ت‌ژ‌آ جلوگیری از آزادی (گلتان کیشاناک) و اسیر کردن (هودا کایا) را محکوم کرد.

با پیشگامی جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ) در ساختمان حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (ه‌د‌پ) در آمد در رابطه با آزاد نکردن گلتان کیشاناک ریاست مشترک شهرداری آمد سخنرانی کرد. با بالا بردن پلاکارد «گلتان کیشاناک و زندانیان اراده‌ی ما هستند» اطلاعیه‌ای را قرائت کردند. اعضای زن در حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (ه‌د‌پ) و‌ حزب مناطق دمکراتیک (د‌ب‌پ) از این اطلاعیه حمایت کردند.

پینار ساکیک تکین ریاست مشترک ه‌د‌پ آمد سخنرانی کرد و گفت: هر چه زنان بیش‌تر زندگی آزاد بنیان می‌نهند‌، حکومت فاشیستی حزب عدالت و توسعه-حزب حرکت ملی، بیش‌تر به زنان حمله می‌کند. تکین در ادامه گفت که فشارها بر زنان سیاستمدار کورد در حال افزایش است و با زنان در زندان‌ها ناعادلانه رفتار می‌شود و به شکنجه تبدیل شده است.

پینار ساکیک تکین گفت: «هدفشان جرم‌انگاری هویت جنبش زنان است» و خاطرنشان کرد که به ویژه مبارزه‌ی جنبش زنان کورد مورد هدف قرار می‌گیرد.

پینار ساکیک تکین گفت: «ریاست مشترک شهرداری آمد، رفیق ما و فعالین ت‌ژ‌آ، گلتان کیشاناک، با وجود این‌که حکم زندانی وی بر اساس قانون اساسی ضد دمکراتیک ۷ سال از

آن گذشته است، اما همچنان در زندان است و آزاد نشده است.»

پینار ساکیک تکین اعلام کرد دستگیری هودا کایا نشان داد که حملات بر سیاست دمکراتیک هیچ تغییری نکرده است.

ریاست مشترک سخنگوی کمیسیون زبان، فرهنگ و هنر ه‌د‌پ، جمیله تورهاللی بالساک اعلام کرد: زمانی که محاکمه‌ در ملتی در جریان بود، پرونده‌ی دوم باز شد و گفت: پروسه‌ی حمله به زنان آغاز شده است.