ت‌ژ‌آ در قُصَر فعالیت‌های ۲۵ نوامبر را آغاز کرد

جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ)، در چارچوب فعالیت‌هایی به مناسبت ۲۵ نوامبر، روز جهانی مقابله با خشونت علیه زنان، در منطقه‌ی قُصَر واقع در مردین فعالیت‌هایش را آغاز کرد.

نماینده‌ی پارلمانی حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها (هَ‌دَپ) در مردین، صالحه آیدنیز، همراه با چندین زن از شهرهای باکور کوردستان در این فعالیت حضور داشتند.

در این فعالیت، شعار «ژن، ژیان، آزادی» و «زنده باد مقاومت زنان» و هلهله علیه محاصره‌ی پلیس سرداده شدند.

آدرس راه‌حل عبدالله اوجالان است

ژیان اونر به نمایندگی از ت‌ژ‌آ، سخنرانی کرد و تاکید نمود، برای جلوگیری از سازمان‌یافتگی زنان، انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدیدتر می‌گردد.

به این اشاره نمود، با تعمیق انزوا، مشکلات جامعه نیز بزرگ‌تر می‌شوند و بحران‌های بیش‌تری ایجاد می‌شوند، از طریق انزوا، پارادایم آزادی زن که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آن را به میان آورده است، مورد هدف قرار می‌گیرد.

همچنین گفت: «ما بر از بین بردن انزوا و ایجاد زندگی آزاد زنان اصرار داریم.»

فراخوان برای گسترش آزادی اجتماعی

اونر اعلام کرد، بیایید از طریق مبارزه و سازماندهی، این قرن را به قرن انقلاب زن تبدیل نماییم، گفت: «بر اساس، ‘ژن، ژیان، آزادی’ مبارزه‌ی ما با زنان سراسر جهان متحد می‌شود. با پیشگامی زنان، از تمامی زنان می‌خواهیم، آزادی اجتماعی را گسترش دهند و ۲۵ نوامبر در مبارزه شرکت داشته باشند.»

صالحه آیدنیز نماینده‌ی پارلمان، اعلام کرد، علیه مردسالاری و ملیتاریسم و نژادپرستی، به مبارزه ادامه می‌دهیم‌.

آیدنیز گفت: «انزوا ادامه دارد، مبارزه‌ی ما ابتدا برای رفع انزواست. نمی‌توانند نیروی زنان را بشکنند، نمی‌توانند از آزادی زنان جلوگیری کنند. تا زمانی که ائتلاف زن و ‌جامعه را ایجاد ننماییم، از مبارزه دست نخواهیم کشید.»