ت‌ژ‌آ فعالیت‌های ۸مارس را آغاز کرد: ژن ژیان آزادی

امروز ت‌ژ‌آ فعالیت‌های ۸ مارس را در الح و ازمیر با شعار « با ژن ژیان آزادی به سوی ۸ مارس»آغاز کرد.

جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ) برنامه‌های خود برای ۸ مارس روز جهانی زن را با بیانیه‌ای مکتوب با شعار «با ژن ژیان آزادی به سوی ۸ مارس» اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است:

«امروز در الح و ازمیر کارهای خود برای ۸ مارس را با راهپیمایی دسته جمعی آغاز خواهیم کرد و سپس در همه‌ی شهرها آغاز به کار خود را برای ۸ مارس به افکار عمومی اعلام می‌کنیم.

بر اساس این برنامه، تجمعات در شهرهای آمد، الح، قوسر، جزیر، وان و مرسین روز جمعه ۸ مارس برگزار می‌شود. در ۹ مارس یعنی شنبه با پلتفرم زنان آدنا تجمعی برگزار می‌کنیم. دیدارهای زنان در دپه خارپت، قرس، اغدیر، آگری، جولمرگ و درسیم برگزار می‌شود.

در ازمیر، استانبول، مرسین، آدنا، دیلوک، آنکارا، مانیسا، آیدین، کوجاعلی، آنتالیا و هاتای راهپیمایی شبانه فمینیستی برگزار می‌شود. ت‌ژ‌آ نیز به شیوه‌ی خود در راهپیمایی شبانه شرکت خواهد کرد.

همچنین در چولیک، بدلیس، آگری، ارزروم، وان، ایغدیر، قرس، اردخان، جولمرگ، موش، رحا، دیلوک، سمسور، مرعش، درسیم، الح، سرت، شرنخ، آمد، ملتی، آدانا، مرسین، عثمانیه، آیدین ، مانیسا، ازمیر، آنتالیا، یالووا، گبزه، بورسا و استانبول جشن‌های زنان برگزار می‌شود. همچنین در بسیاری از مناطق و روستاها جلسات زنان تشکیل می‌شود.

همچنین در هفته ۸ مارس پنل‌ها، سمینارها، برنامه‌های آموزشی، برنامه‌های شنیداری موسیقی و تئاتر تدارک دیده می‌شود. در ۸ مارس غرفه‌ها در خیابان‌ها بر پا می‌شوند و بروشورهایی در محلات توزیع می‌شود و جلسات محلات برگزار می‌شود. برای حمایت از زنان زندانی سیاسی نیز برنامه‌های مختلفی تدارک دیده می‌شود. با مادران زندانیانی که به تحصن عدالت ادامه می‌دهند، دیدار می‌شود. جلسات زنان در دفاتر انتخابات در مورد انتخابات و مدیریت شهری برگزار می‌شود.

در این چارچوب، ت‌ژ‌آ;

تا ۸ مارس هر منطقه را به صورت زنانه تزئین کرده، فعالیتهایش را آغاز کرده و مبارزه می‌کند.

در چارچوب فعالیت‌های ۸ مارس، صدای زنانی خواهیم بود که به قتل رسیدند، زنانی که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، با اوباش مواجه شدند و به اسارت درآمدند.

ما تبدیل به موی زنانی خواهیم شد که در ایران به دار آویخته شدند و برای آزادی مبارزه کردند.

ما همیشه در برابر سیاستهای جنگ ویژه مقاومت خواهیم کرد.

ما خواسته‌های زندانیان زن در برابر انزوا، آزادی جسمانی عبدالله اوجالان و حل مسئله کوردها را که در اعتصاب غذا به سر می‌برند، بیان خواهیم کرد. مطالبات فعالان تحصن عدالت که علیه بی‌قانونی و بی‌عدالتی راه اندازی شده است را بیان خواهیم کرد.

در هفته ۸ مارس، در حمایت از مبارزه جهانی به عنوان ت‌ژ‌آ، علیه جنگی که توسط حاکمان مرد آغاز شده است، به سایر زنان میپیوندیم. ما از زنان فلسطینی، اوکراینی، ایرانی، افغانی، آفریقایی، بلوچی و ارمنی حمایت خواهیم کرد.

در ۸ مارس؛ ما خط ناسیونالیستی، عقب مانده، مذهبی، فاشیستی را برملا می‌کنیم و یک بار دیگر مبارزه خود را با این ذهنیت پیش خواهیم برد.

زنده باد ۸ مارس، زنده باد مبارزه و قدرت حمایت ما.

ژن ژیان آزادی .»