ت‌ژ‌آ سند موضع‌گیری خود را در رابطه با انتخابات منتشر کرد

جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ) سند موضع‌گیری خود را در رابطه با انتخابات منطقه‌ای منتشر کرد.

جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ) سند موضع‌گیری خود را در رابطه با انتخابات ادارات منطقه‌ای که در ۳۱ مارس در سور، آمد برگزار می‌شود، اعلام کرد. رئیس مشترک کل حزب مناطق دموکراتیک (DBP) چیگدم کلیچگون اچار، نامزدهای روئسای مشترک شهرداری دم پارتی و بسیاری از زنان به این بیانیه پیوستند. در محل قرائت بیانیه، بنر «با ژن ژیان ، آزادی به سوی آزادی» نصب شد. نورجان دلی از طرف ت‌ژ‌آ بیانیه را خواند.

بخشی از موضع‌گیری ت‌ژ‌آ که توسط دلی خوانده شد به شرح زیر است:

در نتیجه پیش‌انتخاباتی که با بیشترین، سازمان‌یافته‌ترین و اجتماعی‌ترین جمعیت برگزار کردیم، نامزدهای روئسای مشترک شهرداری و اعضای شورا را مشخص کردیم. در این روند، مراکز حکومتی که تلاش می‌کنند تمام سلول‌های جامعه را در برابر مبارزه زنان کورد برای آزادی، برابری و دموکراسی منزوی کنند، بار دیگر با گام دموکراسی رادیکال جنبش ما برای اداره‌های منطقه‌ای آزاد شکست خوردند.

بدون شک انقلاب یک جریان زنده و پویا است. جنبش ما که در سخت‌ترین زمان‌ها از دموکراسی رادیکال سازش ننموده است، کاستی‌های کنونی را بررسی و برطرف خواهد کرد و با سازوکارهای رفاقت قوی، خودانتقادی و با تقویت آرمان‌گرایی و شجاعت که هرگز از دست نداده است، به ساختن انقلاب ادامه خواهد داد. انگیزه فعلی ما باید به نیرویی تبدیل شود که مبارزه ما را بدون قید و شرط با ارزش‌های زنان آزاد و معیارهای میهن‌دوستانه متحد کند. ما ١٠٠٪ مطمئن هستیم که اول از همه کاندیداهای ما، و همه رفقای زن ما که به فعالیت‌های انتخاباتی خود ادامه می‌دهند با این اعتقاد به مبارزه خود ادامه خواهند داد.

مدیریت مردمی و دموکراتیک

ساختن یک زندگی آزاد که دلیل مبارزه ماست، مدیریت مردمی و دموکراتیک ادارات منطقه‌ای را اساس خود می‌داند. و این تبعیت مسئولیت را بر دوش همه ابعاد جامعه می‌گذارد. خود مدیریتی در ادارات منطقه‌ای که یکی از نیازهای یک جامعه اخلاقی و سیاسی است، از طریق اجرای یک دموکراسی رادیکال قابل اجراست. از آنجایی که آگاهی ادارات منطقه‌ای قوی‌ترین آلترناتیو در برابر یک اداره متمرکز است، اجرای این آلترناتیو تنها از طریق فلسفه دموکراتیک و زیست محیطی که از آزادی زنان محافظت می‌کند امکان پذیر است. دیدگاه ما از آزادی زنان برای حفظ تعادل اکولوژیکی، اجازه دادن به فرهنگ‌ها و هویت‌ها برای ابراز آزادانه، اجتماعی کردن کار و ریشه کن کردن فقر تلاش می‌کند. ساختن مناطق بومی چندزبانه، چندفرهنگی و چندگانه بر اساس دیدگاه یک ملت دموکراتیک تنها از طریق خط آزادی زنان امکان پذیر است.

مسئولیت مشترک

 از سوی دیگر، این واقعیت وجود دارد که همانطور که ما زندگی را با مردان به اشتراک می‌گذاریم، سازوکارهای خود را برای اداره‌های منطقه‌ای آزاد و دموکراتیک با مردان نیز به اشتراک خواهیم گذاشت. رویکرد اصلی ما این است که همه روابطمان با مردان به گونه‌ای باشد که بدون به خطر انداختن آزادی زنان و به دور از درگیری، بر اساس اصول دوستی، با تدابیر اخلاقی پیش برود. با این حال، هرگز نباید فراموش کرد که در ایجاد تجربه اداره‌های محلی آزاد و دموکراتیک، داشتن ارزش‌های جنبش زنان آزاد، حفاظت از آنها و افزایش آنها، مسئولیت مشترک همه مردان و زنان است، زیرا این ارزش‌ها یک مبارزه بزرگ هستند.

فلسفه «ژن ژیان آزادی»

با همه جوانبش، این مبارزه‌ای که ما انجام می‌دهیم، مسیر رودخانه‌ای است که به ساختن زندگی جدید از ادارات منطقه‌ای به کل جهان، به انترناسیونالیسم منجر می‌شود. این مسئولیت اجتماعی ماست که تاثیر تنوع و تفاوت‌های منطقه‌ای را در تغییر و تحول بدانیم و فراموش نکنیم که ادعا و آرمان ما فراتر از مرزهای جغرافیاست و بر اساس این قدرت مبارزه کنیم. این مسئولیت اجتماعی ماست که تلاش کنیم تا ببینیم تنوع و تفاوت مناطق چگونه می‌تواند در تغییر و تحول موثر باشد و بر اساس این قدرت ادعای ما فراتر از مرزهای جغرافیایی است.