ت‌ژ‌آ: زنان آینده را تعیین می‌کنند

ت‌ژ‌آ در ازمیر و اِلح فعالیت‌های ۸ مارس را آغاز کرد، در این فعالیت‌ها اعلام شد، مقاومت زنان تعیین کننده است و فراخوان مقاومت در برابر فاشیسم و مردسالاری داده شد.

جنبش زنان آزاد (ت‌ژ‌آ) طی بیانیه‌ای مکتوب برنامه‌های خود برای ۸ مارس روز جهانی زن را در اِلح و ازمیر آغاز کرد.

زنان در اِلح با تشویق و هلهله و سردادن شعار به راهپیمایی پرداختند.

بریتان گونش نماینده‌ی پارلمانی مردین گفت: «زنان کورد یک قرن است که در برابر سیستم مردسالاری سر خم نکرده‌اند، از لیلا قاسم تا ویان‌ها، زنان کورد همیشه در حال مقاومت بوده‌اند. مادران در حال تحصن برای عدالت هستند، جوانان و خلق ما در کوچه‌ها شعار ‘ژن، ژیان، آزادی’ سر می‌دهند.»

در متن مشترکی که در اِلح و ازمیر قرائت شده است به مبارزات آزادی‌خواهانه‌ی زنان جهان درود فرستاده شد و همچنین یاد شهدای آزادی‌بخش زنان گرامی داشته شد.

به این اشاره شده است که از طریق «سیاست جنگ ویژه» که در کوردستان به عنوان سیاست دولت اجرا می‌شود، خشونت و قتل‌عام به اوج خود رسیده است، از طریق مؤسسات دین‌گرایی و قیوم‌ها، در همه‌جا‌ ذهنیت مرد و بردگی زن تحمیل می‌شود. جاسوسی و مواد مخدر و تن‌فروشی به عنوان ابزار جنگ ایدئولوژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین تأکید کرده‌اند که علیه این سیاست‌هایی که با زنان و خلق به دشمنی می‌پردازد، از جامعه حفاظت کرده و مقاومت را گسترش می‌دهند.

«آزادی جسمانی عبدالله اوجالان را به دست خواهیم آورد»

ت‌ژ‌آ اعلام کرد تا انزوا علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان تعمیق یابد، تمامی جامعه و به ویژه زنان بیشتر سرکوب می‌شوند و در ادامه اعلام کرده است: «در ۸ مارس امسال یک بار دیگر اعلام می‌کنیم، راه‌حلی‌ دمکراتیک و مسالمت‌آمیز برای مسئله‌ی کورد، مخاطب اصلی راه‌حل‌ تمامی مشکلات، آقای اوجالان است و بار دیگر اعلام می‌کنیم، لازم است فورا با وی ملاقات و نشست انجام شود. در برابر سیاست انکار و انحلال، پارادایم جامعه‌ی ‘دمکراتیک و اکولوژی و آزادی زن’ که آقای اوجالان آن را توسعه داده است، گام بسیار مهمی برای زندگی مسالمت‌آمیز و جامعه‌ای دمکراتیک است. تنها راه برای پیروی از پارادایم وی، هموار کردن و مهیا نمودن آزادی جسمانی وی است.»

در این چارچوب به تحصن برای عدالت و اعتصاب غذا درود فرستاده شد و از سازمان‌ها و مؤسسات بین‌المللی درخواست کرده‌اند تا مطالبات آن‌ها را تأمین نمایند.

ت‌ژ‌آ از زنان کورد و تمامی زنان را به مقاومت در برابر فاشیسم و مردسالاری فراخواند.