ت‌ژ‌ک-ا‌: ۲۷ فوریه برای آزادی رهبر آپو در استراسبورگ خواهیم بود

ت‌ژ‌ک-ا‌ گفت: «از همه زنان می‌خواهیم در تجمع ما در استراسبورگ در ۲۷ فوریه که برای آزادی رهبر آپو برگزار می‌شود، شرکت کنند.»

جنبش زنان کورد در اروپا (ت‌ژ‌ک-ا‌) با توجه به انزوای شدید رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اعلام کرد که در شخص عبدالله اوجالان ۲۵ سال است که علیه کوردهای آزاد با انواع روش‌های کثیف جنگ ویژه حمله می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: «ما زنان و خلق کورد ۲۵ سال است که در برابر این حمله توطئه‌آمیز مبارزه تمام عیاری را انجام داده‌ایم.»

در این بیانیه به آخرین بیانیه کمیته پیشگیری از شکنجه شورای اروپا (سی‌پی‌تی) اشاره شده و آمده است: «در این بیانیه مشخص شد که این سازمان بین روزهای ۱۳ تا ۲۲ فوریه ۲۰۲۴ از برخی زندان‌های ترکیه بازدید کرده است. در میان زندان‌هایی که از آن بازدید شده، زندان جزیره امرالی ذکر نشده است. همانطور که مشخص است، هیئت سی‌پی‌تی در زمانی که در ترکیه بوده از زندان جزیره امرالی بازدید نکرده و با رهبر آپو که در سیستم انزوای امرالی است و ۳۵ ماه است که از وی هیچ اطلاعاتی بدست نیامده، ملاقات نکرده است. این رویکرد سی‌پی‌تی منع شکنجه یا وظایف آن برای جلوگیری از شکنجه را برآورده نمی‌کند.»

در ۲8 فوریه به استراسبورگ بروید

ت‌ژ‌ک-ا‌ با اشاره به اینکه سی‌پی‌تی با سکوت خود در برابر اقدامات ضد بشری در امرالی در این جنایت شریک است و گفت:«ما از سی‌پی‌تی می‌خواهیم یافته‌ها و مشاهدات خود را در امرالی با افکار عمومی به اشتراک بگذارد. ما همچنین از شورای اروپا و برخی سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که به وظیفه خود عمل کنند و بر این اساس ما زنان بار دیگر در ۲۷ فوریه در استراسبورگ تجمع خواهیم کرد.

قبل از هر چیز، زنان و همه مردم کورد و دوستانشان در هر جای دنیا برای آزادی جسمانی رهبر آپو دست به اقداماتی می‌زنند. برای شکست گسترده‌ترین توطئه تاریخ و تضمین آزادی جسمانی رهبر آپو، ما به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.»

در پایان این بیانیه از تمامی زنان دعوت شد تا در تجمع «آزادی برای رهبر آپو» که در ۲۷ فوریه در استراسبورگ برگزار می‌شود، شرکت کنند.