ت‌ژ‌ک-ا‌روپا: ۴ آوریل روز رستاخیز ما نیز می‌باشد

ت‌ژ‌ک-ا‌روپا با بیان اینکه ما زنان کورد روز تولد رهبر آپو را روز رستاخیز زنان کورد می‌دانیم، از زنان کورد خواست تا در کنش‌های ۴ آوریل که در اروپا برگزار می‌شود شرکت کنند.

جنبش زنان کورد اروپا (ت‌ژ‌ک-ا‌روپا) به مناسبت سالروز تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد و در بیانیه خود گفت: «مرحله‌ای که در ۱۰ اکتبر با کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان و راه حل سیاسی برای مسئله کورد» آغاز شد و همزمان با راهپیمایی‌های اعتراضی علیه توطئه بین المللی ۱۵ فوریه به مرحله مهمی رسید. سپس فعالیت‌ها و راهپیمایی‌های زنان در ۸ مارس که در آن زنان شعار می‌دادند؛ «آزادی اوجالان آزادی ماست» به میدان آمد و در نهایت همراه با جشن نوروز؛ برای آزادی رهبر آپو، در همه کوردستان، اروپا و سایر کشورها با مشارکت عظیم مردم در تاریخ جای خود را گرفت.

محتوای بیانیه به شرح زیر است:

«پارادایم رهبر آپو که زنان را اساس قرار می‌دهد، خود را به عنوان یک قیام علیه نظام سرمایه‌داری نشان می‌دهد. الگوی کنفدرالیسم دموکراتیک امروز الهام‌بخش همه جنبش‌های آزادی‌خواه انقلابی شده است.

رهبر خلق کورد ۲۶ سال است که در انزوای شدید به سر می‌برد و این ناقض قوانین بین المللی است و با نقض حق ملاقات با خانواده و وکلا، انزوای کنونی هر روز تشدید می‌شود. در طول ۳ سال گذشته هیچ اطلاعاتی در مورد سلامت و امنیت رهبر آپو دریافت نشده است. دولت فاشیست ترکیه با حمایت نیروهای بین المللی سعی در گسترش جنگ دارد. با وجود همه این حملات، زنان و خلق کورد با این ذهنیت فاشیستی مبارزه می‌کنند. تاریخ نیز شاهد بوده است که هیچ نیرویی نتوانسته زنان و خلق کورد را از مبارزات خود بازگرداند.

آک‌پ-م‌ه‌پ ضربه بزرگی خورد

 در انتخابات محلی ۳۱ مارس در ترکیه و باکور کوردستان مردم بار دیگر خواستار اراده خود شدند. مردم با مبارزه به موفقیت بزرگی دست یافتند و اراده خود را آشکار کردند. مردم ضربه بزرگی به حکومت فاشیست آک‌پ-م‌ه‌پ وارد کردند. در انتخابات ۳۱ مارس، فاشیسم شکست خورد و مبارزه مردم برای دموکراسی و آزادی پیروز شد.

۴ آوریل رستاخیز زنان کورد است

ما زنان با مبارزه، عزم و باور فراوان به استقبال روز تولد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در چهارم آوریل می‌رویم. ما روز تولد رهبر آپو را به عنوان روز رستاخیز زنان کورد می‌بینیم. ضمناً چند روزی به تولد رهبر آپو باقی مانده است و ما به عنوان ت‌ژ‌ک-ا‌ با شور و اشتیاق فراوان با کنش‌های مختلف بین ۳ تا ۷ آوریل به استقبال تولد رهبر آپو خواهیم رفت. به همین مناسبت از این به بعد تولد رهبر آپو را جشن می‌گیریم. آزادی جسمانی رهبر آپو را هر روز با افزایش مبارزات خود تضمین خواهیم کرد.

امروز روز افزایش مبارزه است. امروز روز شکست دادن فاشیسم و ​​راهپیمایی با رهبر آپو برای زندگی آزاد است. به این ترتیب از همه می‌خواهیم در کنش‌های جنبش زنان کورد اروپا که در اروپا برگزار می‌شود، شرکت کنند.»