ت‌ژک-ا خواستار مشارکت در فعالیت‌های ۱ نوامبر شد

جنبش زنان کورد-ا (ت‌ژک-اروپا) به‌مناسبت ۱ نوامبر روز جهانی کوبانی بیانیه‌ای منتشر کرد و از خلق کورد و حامیانش خواست تا در فعالیت‌های مرتبط با این روز شرکت کنند.

بیانیه‌ی جنبش زنان کورد-اروپا (ت‌ژک-ا) به این صورت است:

«جنگی که در کوبانی علیه وحشیگری داعش صورت گرفت، به‌عنوان نجات‌بخش خلق‌ها دیده شد و ۱ نوامبر با "روز جهانی کوبانی" نامگذاری شد.

پیروزی کوبانی درنتیجه‌ی افکار و ایده‌های رهبر آپو در صفحات تاریخ ماندگار شد. رهبر آپو در دیدارهایش همواره تاکید داشت که هرچه می‌شود، بشود، باید کوبانی را حفظ نمود. با وجود همکاری و خیانت‌های خانواده بارزانی، کوبانی پیروز شد. صدها زن نیز در کنار مردان قهرمانی که تاریخ را رقم زدند، در این نبرد و پیروزی حضور داشتند و سیمای زنان رزمنده و مبارز را به ما نشان دادند.

اکنون باید قدرت و عزم خود را در چهارچوب کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، حل سیاسی مسئله کورد» نشان دهیم. همان طور که کوبانی با تلاش مشترک خلق به پیروزی رسید، با همان مقاومت و سازمانیابی خلق نیز می‌توان انزوای امرالی را شکست و آزادی جسمانی رهبر آپو را محقق نمود و مسئله کورد را حل کرد.

ابتدا از زنان و سپس از خلقمان و تمام حامیان خلق کورد خواستاریم که تلاش‌هایشان را افزایش دهند و در فعالیت‌ها و مراسماتی که به‌مناسبت روز جهانی کوبانی برگزار می‌شوند، شرکت کنند.»