ت‌ژک-اروپا: ما با روح قیام ۸ مارس مقاومت را گسترش خواهیم داد

جنبش زنان کورد در اروپا (ت‌ژک-ا) ۸ مارس را به زنانی که در میادین حضور یافتند تبریک گفت و اعلام کرد که آنان با روح قیام ۸ مارس مقاومت را گسترش خواهند داد.

ت‌ژک-اروپا بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد و گفت: ۸ مارس روزجهانی زنان زحمتکش در سال ۲۰۲۴ تبدیل به سالی شد که زنان، خیابان‌ها را به مثابه عرصه‌های آزادی خود ببینند و با اراده و صدای رسا ایستار سازماندهی شده خود بر علیه سیاست‌های سیستم کاپیتالیست که برعلیه زنان است را نشان دهند.»

در ادامه این بیانیه گفته شد: «امروزه حاکمان موجودیت خود را تنها بر زنان ایجاد نمی‌کنند در عین حال می‌خواهند دستاوردهایی که زنان بدست آورده‌اند از یکدیگر متلاشی کرده و نقش زنان را از نو تعیین نمایند. از طرفی قصد دارند در هر ۴ بخش کوردستان ملی‌گرایی، دین‌گرایی و اطاعت را ایجاد نماید و از دیگر سو هم فاشیسم را گسترش می‌دهد و به زنان حمله می‌کند. از سازماندهی زنان و سیاست زنان که تحولات اجتماعی را به یقین می‌رساند جلوگیری می‌کند. زنان در عرصه‌های پیشرفت فرهنگی و تاریخی دور گردانده می‌شوند و با این کار راه را برای حقارت به زنان هموار می‌کند. با بستن نهادها، آسمیلاسیون فرهنگ‌شان، با اسیر کردن اراده سیاسی‌‌شان و یا با قتل‌عام سیاسی تلاش می‌کند زنان را بترساند و در داخل تاریکی تاریخ زنان را خفه کند.

بر علیه تمام این سیاست‌ها حمله، بازدارندگی و تهدیدکردن،زنان در سال ۲۰۲۴ بر ضد این سیاست‌های کثیف به حالتی قدرتمندتر خود را سازماندهی کردند و دفاع ذاتی خود را بهتر به پیش‌بردند. مبارزه مصرانه زنان ۱۶۷ ساله که با روزاها، ساراها، اوین گویی، آرین میرکان، هورین، سیوه، پاکیزه، فاطمه، فریال، ریحان، ژینا امینی، ناگیهان و بشنگ‌ها که به سمبل میراث مبارزات همچنین امروزه نیز راهنمای ما هستند آغاز شده و ادامه دارد.

برعلیه جنسیتگرایی اجتماعی، قتل عام زنان، خشونت برعلیه زنان، استثمار رنج و بدن زنان، دین‌گرایی سیاسی، زنان عصیان می‌کنند و با اراده خود تصمیم می‌گیرند که چگونه زندگی کنند. برای جامعه پیشاهنگی می‌کنند، درباره تغییر و تحولات با تصمیمات برابرانه در هر عرصه حیات، زندگی مشترک آزادانه را در خود جای می‌دهند. باید مردها متوجه بردگی خود شوند، نگرش آزادانه ساختگی که نظام به آن بخشیده را رد کند و با ذهنیت آزادیخواهی و برابرانه با زنان برخورد داشته باشند. این واقعیت که تا زمانیکه آزادی زنان عملی نشود آزادی جامعه نیز ممکن نخواهد بود، در سده ۲۱ به حالتی شفاف ایجاد شده و به سطحی جهانی از مبارزه زنان رسیده است.

سطحی که انقلاب زنان در سده ۲۱ بیشتر عیان شده و این نشان می‌دهد که هیچ مانعی نمی‌تواند در برابر مبارزه سازماندهی جلوگیری به عمل آورد. علیرغم همه کوشش‌ها برای قتل‌عام و حملاتی که بر علیه مبارزین آزادی‌بخش زنان ما در ۸ مارس در کوهستا‌ن‌های آزاد انجام می‌شود، آنان مبارزه را گسترش بخشیدند و کاری کردند دشمن علیرغم تمام این حملات عقب بکشد. «ژن ژیان آزادی» بیش از یک شعار نه تنها برای زنان کورد بلکه برای تمام زنان جهان به مثابه فلسفه حیاتی نوین است و برای مبارزه زنان به نفس تبدیل شده است. به همین علت نیز زنان از کارزار «ما با ژن ژیان آزادی به سمت انقلاب زنان حرکت می‌کنیم» صیانت می‌کنند.

بدین معنا ما از تمامی رفقایی که در تدارکات کنش‌های ۸ مارس نقش داشتند و تمام زنانی که با اراده، رنگ و صدای نیرومند خود در عرصه‌ها و میادین و خیابان‌ها حضور یافتند تشکر می‌کنیم. با روح قیام ۸ مارس به مثابه زنان، ما در ۲۱ مارس مقاومت خود را گسترش خواهیم داد و به سمت آینده‌ حرکت خواهیم کرد.»