ت‌ژک-اروپا به اعتراضات ۲۵ نوامبر درود فرستاد

ت‌ژک-اروپا به اعتراضات ۲۵ نوامبر زنان درود فرستاد و گفت: «ما پیشگامان یک تغییر و تحول قوی‌تر خواهیم بود.»

در بیانیه مکتوب جنبش زنان کورد اروپا (ت‌ژک-اروپا) آمده است: «جنبش آزادی کورد به ما آموخته است که زنانی که مبارزه کنند، سازماندهی شوند و رهبری کنند، در زندگی زیبا می‌شوند.»

'رهبر آپو اولویت را به مبارزه زنان داد'

همچنین در این بیانیه به موارد زیر اشاره شده است:

«رهبر آپو» در تمام آموزه‌های خود با اشاره به اینکه رهایی جامعه تنها با رهایی زن محقق می‌شود، بیان داشت که باید به مبارزه زنان اولویت داد. فلسفه «ژن، ژیان، ئازادی» که امروز مورد پذیرش بسیاری از تشکل‌های زنان قرار گرفته است، به سطح جهانی رسیده است. از شعار فراتر رفته و نشان داده است که زن‌کشی‌ها سیاسی هستند و مبارزه واقعی این است که باید علیه قدرت‌ها صورت بگیرد.»

جنبش زنان کورد که با فلسفه رهبر آپو بیش از پیش رشد کرده است، مدعی این میراث شده و کارزار جدیدی را علیه جمهوری فاشیست ترکیه و همدستانش که رهبر را تحت انزوا نگه می‌دارد، آغاز کرده است. کمپین‌های «با ژن، ژیان، ئازادی پیش به سوی انقلاب زنان» و «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» توسط بسیاری از آکادمیسین‌ها، پروفسور و سیاستمداران در بسیاری از کشورها اعلام شده است.

'زنان این پیام را دادند که آزادی ربر آپو آزادی ماست'

هر ۲۵ نوامبر، زنان کورد در چهار نقطه کوردستان و اروپا و همچنین در سراسر جهان، میادین را با رنگ‌ها، بنرها، شعارها و هلهله‌های منحصر به خودشان پر کرده‌اند. امروز که شعارهای کارزار در خط مقدم هستند، همه زنان پیام «آزادی رهبر آپو، آزادی ماست» را دادند.

ما زنان ت‌ژک-اروپایی اعلام می‌کنیم که پیشگام یک تغییر و تحول قوی‌تر از قبل خواهیم بود.»