ت‌ژک-اروپا: هرجا هستیم از خلق روژآوا دفاع کنیم

جنبش زنان کورد در اروپا (ت‌ژک-اروپا) از همه زنان خواست تا در برابر حملات اشغالگرانه دولت ترکیه اقدام کنند و پیام «در هرجا صدای خلق روژآوا باشیم» منتشر کرد.

جنبش زنان کورد در ارو ت‌ژک-اروپا پا (ت‌ژک-اروپا) درباره حملات دولت اشغالگر ترکیه به زیربنای اقتصادی و مراکز خدماتی شمال‌وشرق سوریه بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده: «اردوغان فاشیست پس از شکستش در مقابل خلق و گریلا، با حملاتش به مناطق مسکونی و مراکز خدماتی سعی در پنهان‌ساختن ضعف و شکست‌هایش دارد و با استفاده از سپر نژادپرستی به سیاست ویرانگری و انکار علیه خلق کورد ادامه می‌دهد.

سیاست ریاکارانه اروغان فاشیست که خود را حامی خلق فلسطین جا می‌زند و از بمباران غیرنظامیان و کودکان فلسطینی توسط ارتش اسرائیل ناله و فغان می‌کند؛ بازهم در برابر خلق کورد و همه مردم جهان علنی شد.»

نیز به دستاوردهای مبارزات دموکراتیک خلق کورد و حامیانش از جمله خودمدیریتی روژآوا اشاره نموده و آن را موجب هراس قدرت‌های امپریالیستی دانسته است. ت‌ژک-اروپا همچنین گفته: «گریلاهای آزادیبخش کوردستان که با شکست تبهکاران داعش برای بشریت بهار به ارمغان آوردند، در مقابل نیروهایی که می‌خواهند مانند گذشته داعش را زنده کنند، مقاومت خود را افزایش داده و یک گام عقب‌نشینی نخواهند کرد.»

زنان باید هرجا هستند جنایات دولت ترکیه را محکوم کنند

در ادامه بیانیه ت‌ژک-اروپا آمده:

«همچنان که انقلاب روژآوا انقلاب زنان تلقی شد و با نگرشی وسیع و با فلسفه رهبرمان "زن زندگی آزادی" رشد یافت و جهانی شد، همه زنان باید این حملات را به‌مثابه حمله به خود قلمداد کنند. لذا زنان باید هرجا هستند با انجام اعتراض علیه این تهاجمات، حقوق دموکراتیک خود را جهت موضعگیری به‌کار بگیرند.

این یک شرمساری بزرگ است که دولت ترکیه قدرتش را از سکوت دولت‌های اروپایی و آمریکا و سایر نیروهای جهانی می‌گیرد و بیرحمانه به شمال‌وشرق سوریه حمله می‌کند. باید همه قدرت‌های بین‌المللی در برابر این تهاجمات موضع شفاف خود را نشان دهند و برای محاکمه اردوغان فاشیست و شرکایش که مرتکب جنایت جنگی شده‌اند، زمینه‌سازی کنند.

ما زنان این مسئولیت تاریخی را برعهده داریم که با محکومیت تهاجم و اشغالگری‌های دولت فاشیست ترکیه که ضد دین، زبان و زندگی مشترک و آینده است، در هرجایی صدای خلق روژآوا باشیم.»