ت‌‌ژک-اروپا جشن چهارشنبه سور را تبریک گفت

ت‌ژ‌ک-اروپا جشن چهارشنبه سور را تبریک گفت، توجه‌ها را به نقشه‌های اشغالگرانه معطوف داشته و به خوددفاعی مردمان ایزدی درود فرستاد.

ت‌‌ژک-اروپا به مناسبت جشن چهارشنبه سور مردمان ایزدی یک پیام منتشر ساخت. در این پیام چنین گفته شد‌: ‌«مردمان ایزدی  که ۷۸ قتل‌عام را پشت سرگذاشته‌اند،‌ در طول تمام تاریخ سلطه‌گران قصد آسمیله کردن آنان را داشته‌اند، تا آنان را از باورداشت خود جدا کرده و از زادگاهشان تبعید کنند. در سال ۲۰۱۴ همزمان با حملات داعش، قتل‌عام‌های بزرگی صورت گرفت و زنان بسیاری ربوده و یا کشته شدند. خلق اما خاک خود را ترک نکرد،‌ با پشتیبانی جنبش آزادی نیز از خود دفاع نموده و تبهکاران را شکست دادند.»

در این پیام این مسائل بیان شده است‌:

‌‌‌‌«دولت فاشیست ترکیه با نقشه‌های نابودی و انکار با خلق کورد برخورد می‌کند و هربار حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) را نیز با خود شریک نموده واینچنین  قصد عملی کردن نقشه‌های قتل‌عام خود را دارد. قتل‌عام‌هایی که برعلیه مردمان ایزدی انجام گرفته است نیز نتیجه‌ همین سیاست‌ها می‌باشد، مردمان ایزدی به این فشارها اجازه نداده، خوددفاعی خود را توسعه داد، از موجودیت و باورداشت خود محافظت کرد و سازماندهی خودمدیریتی را بنا نمود.‌»