ت‌ژک-اروپا خواستار مشارکت در فعالیت‌های ۲۳ دسامبر شد

جنبش زنان کورد در اروپا خواستار مشارکت در فعالیت‌های ۲۳ دسامبر شد که با شعار «از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۴ پاریس در تاریکی است، عدالت کجاست؟» برگزار خواهند شد.

جنبش زنان کورد در اروپا (ت‌ژک-اروپا) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یکی از رفقای اولیه‌ی رهبرمان، یکی از مؤسسین پ‌ک‌ک، یکی از پیشروان جنبش زنان کورد؛ سارا (سکینه جانسز)، مترجم مبارزات خلقی انکارشده، رخسار این خلق؛ روژبین (فیدان دوغان) و چهره انقلابیِ جنبشی که همواره جوان مانده؛ روناهی (لیلا شایلمز) ۱۱ سال پیش ترور شدند. باز هم داغمان تازه شد، پیمان حسابرسی داده‌ایم، یکسال پیش بازهم در پاریس یکی از پیشروان جنبش زنان کورد؛ اوین گویی (امنیه کارا)، هنرمند میر پرور (مهمت شیرین آیدن) و وطن‌دوست گرانقدرمان عبدالرحمان کزل در پاریس کشته شدند.»

در ادامه بیانیه آمده: «زمان و مکان هر دو قتل‌عام، مشخصات قاتلین، نمایندگی رفقایمان که هدف قرار گرفتند و نیز شمار آنان نشان می‌دهد که عامل این دو جنایت دولت ترکیه است، همچنان که در سال ۲۰۱۳ سه پیشرو جنبش زن و آزادی کوردستان را هدف قرار داد و در وجود آنان خط و ایدئولوژی آزادی زن را هدف قرار داد، در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ نیز یکی دیگر از پیشروان جنبش زنان کورد؛ رفیقمان اوین گویی را ترور نمود . در دوره‌ای که شعار "زن زندگی آزادی" جهانی شده، به اوین گویی آزادیخواه حمله شد که علیه تاریک‌پرستان داعش جنگیده بود، به مانند سارا، روژبین، روناهی، سِوِه، فاطمه، پاکیزه، هَورین خلف و ناگیهان آکارسل.

همچنان که در سال ۲۰۱۳ در وجود روژبین؛ دیپلماسی کورد هدف قرار گرفت و در وجود روناهی؛ پویاترین جوانان جامعه هدف قرار گرفتند، در سال ۲۰۲۲ نیز در وجود میر پرور، فرهنگ و هنر کوردی هدف قرار گرفت و با حمله به عبدالرحمان کزل، به اجتماعی‌بودن و وطن‌دوستی کوردستان حمله گردید.»

در ادامه آمده که با یک طرح توطئه تاریخی روبرو هستیم. در قتل‌عام اول پاریس تمام اسناد را به سیستم قضایی فرانسه ارائه نمودیم و نشان دادیم که این جنایت توسط میت صورت گرفته و عامل جنایت دولت ترکیه است. دولت فرانسه باید موضعی متناسب با ارزش‌های مورد دفاع خود نشان می‌داد و در برابر دولت ترکیه حکم مقتضی را صادر می‌نمود، اما ۱۰ سال است درخواست دادخواهی کوردها نادیده گرفته شد و موجب تکرار این جنایت گردید.

ما ۱۱ سال است به‌طور پیوسته در میدان بودیم و اقداماتمان در تاریخ کشتار سیاسی در فرانسه امری نوین و بی‌نظیر بود، اما با دومین قتل‌عام پاریس خشم ما بیشتر شده است.

اقدامات حسابرسی

در ادامه گفته شده که در اولین سالیاد شهادت این سه انقلابی، هنرمند و وطن‌دوست کورد؛ با همان روحیه سالیان پیش در میادین خواهیم بود. در ۲۳ دسامبر با هماهنگی جنبش زنان کورد در اروپا، ابتدا در پاریس و سپس در تمام کشورهای اروپایی با شعار «از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۴ پاریس در تاریکی است، عدالت کجاست؟» در میادین و خیابان‌ها خواهیم بود و نشان می‌دهیم که دولت ترکیه نمی‌تواند با سیاست قتل‌عام به نتیجه برسد و زنان و خلق کورد هرگز از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهند کرد.

در پایان پیمان حسابرسی از ترور ساراها تا اوین‌ها دوباره شده است و گفته: «انتقام ما؛ انقلاب زنان خواهد بود.» در بیانیه از خلق کورد و زنان، حامیان خلق کورد و سازمان‌های زنان کورد و آزادیخواهان خواسته شده تا در فعالیت‌های این روز حضور یابند.