ت‌ژک-اروپا کمپین فرستادن نامه برای سی‌پی‌تی را آغاز کرد

ت‌ژک-اروپا برعلیه انزوای تحمیلی در امرالی،‌ کمپین فرستادن نامه به سی‌پی‌تی را آغاز کرد. ت‌ژک-اروپا گفت‌: ‌«ما زندگی بدون رهبری را قبول نمی‌کنیم.»

جنبش زنان کورد در اروپا ‌(ت‌ژک-اروپا) یک بیانیه منتشر کرد و گفت‌: ‌«رهبر خلق کورد جناب عبدالله اوجالن ۲۵ سال است که در زندان سربسته تیپ اف در جزیره منزوی امرالی قرار دارد و تلاش بر آنست که این مکان را به تمامی ایزوله کنند. بیش از ۳ سال است با عملی که مثال آن در جهان دیده نشده،‌ اجازه ملاقات با خانواده و وکلایش از او سلب شده است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

‌«بدلیل بی‌مسئولیتی سی‌پی‌تی زندان را به مرکز شکنجه متحول کرده‌اند»

در این بیانیه اعلام شده است، که کمیته منع شکنجه شورای اروپا ‌(سی‌پی‌تی) دارای وظیفه بازدید از امرالی است، نه تنها در ارتباط با عمکردهای ضد دمکراتیک در کشورهای اروپا، بلکه همچنین در ارتباط با اعمال ترکیه نیز لازم است مسئولیت و وظایف خود را انجام دهد و کاری کند که این اعمال به پایان برسند.

در این بیانیه گفته شده‌: ‌«بدلیل برخوردهای ناشفاف سی‌پی‌تی، زندان‌های ترکیه به مراکز شکنجه متحول شده‌اند. باید هرچه زودتر به این بی‌حقوقی پایان داده شود،‌ گزارش‌های صحیح با افکار عمومی به اشتراک گذاشته شود و کاری کند تا توافق فاشیستی آک‌پ-م‌ه‌پ که مسئول تمام این مشکلات هستند،‌ دادگاهی شوند. باید این سکوت خود در برابر اعمال ضد دمکراتیک پایان بخشند و به دلیل روابط دیپلماتیک کشورهای اروپایی بدین شکل حرکت کردن، از سوی مبارزه حقوق بشر متوقف شود.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

‌‌‌‌‌‌«از راه نهادهای زنان،‌ نامه ارسال خواهد شد»

در ادامه این بیانیه گفته شده‌: ‌«در مرحله دومین کمپینی که مورخ ۱۹ آوریل از اروپا آغاز خواهیم کرد و از راه نهادهای زنان برای سی‌پی‌تی نامه‌هایی را ارسال خواهیم کرد. از طریق نامه‌هایی که هرروز از شهری جداگانه ارسال خواهد شد، ما مطالبه خود را بیان خواهیم داشت که حقوق قانونی و مشروع رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان باید عملی شود، انزوای مطلق از میان برداشته شود و این سیاست‌های ایزولاسیون ۲۵ساله به پایان برسد. ما وظایف و مسئولیت‌های سی‌پی‌تی را یکبار دیگر برای او یادآوری می‌کنیم و کاری خواهیم کرد از سوی حقوق بشر موضع‌گیری کند. ما یکبار دیگر اشاره می‌کنیم که هیچگاه زندگی بدون رهبری را قبول نمی‌کنیم و فراخوان ما اینست که در کارزار آزادی،‌ مبارزه گسترش یابد.‌»