ت‌ژک‌-اروپا کمپین ‌‌‌‌"هزار زن یکصدا" را آغاز کرد

جنبش زنان کورد در اروپا ‌(ت‌ژ‌ک-اروپا) در چارچوب کارزار‌ ‌«آزادی برای رهبر خلق کورد و رهیافت برای مسئله کورد» کمپین ‌«هزار زن یکصدا» را آغاز کرد.

ت‌ژک‌-اروپا در چارچوب ‌‌‌‌‌‌«آزادی برای عبدالله اوجالان و راه‌حل برای مسئله کورد» که از اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شده بود، یک کمپین نوین را ایجاد کرد.

هدف کمپین «هزار زن یکصدا» اینست که برعلیه سیستم قتل‌عام نظام امرالی صدای زنانی از فرهنگ‌های مختلف و خلق‌های‌ مختلف را گردهم آورد.

ت‌ژک‌-اروپا اعلام کرد که زمانیکه آنان خود را به هزاران زن رساندند این کمپین به پایان می‌رسد و بیان داشتند که زنانی از مناطق مختلف جهان،‌ از خاورمیانه تا آفریقا، آسیا و اروپا در این کمپین شرکت کرده‌اند.

زنانی از جغرافیاهای متنوع‌، ملل مختلف،‌ گروه‌های زبانی جداگانه،‌ باورداشت و فرهنگ‌های مختلف می‌توانند به زبانی که می‌خواهند ویدیوی کوتاه خود را ضبط کرده و در این کمپین مشارکت کنند.

ت‌ژک‌-اروپا ابراز داشت که همبستگی با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان می‌تواند به شیوه ‌«شعر، رقص، سخنرانی و یا آواز» نیز انجام شود.

زنان شیلی،‌ کاتالونیا،‌ کوردستان، انگلستان، آلمان، هند، اوموریا،‌ سوئیس و جنوب آفریقا از اکنون با پیام‌های تصویری خود در این کمپین مشارکت کرده و آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را مطالبه می‌کنند.