ت‌ژک-اروپا: ما در ۱۷ فوریه سیل آزادی خواهیم بود

ت‌ژک-اروپا خواستار شرکت در راهپیمایی آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در ۱۷ فوریه در شهر کلن آلمان شد و گفت: «ما صداها و قلب‌های میلیون‌ها نفر را متحد خواهیم کرد و آنها را به رهبر آپو خواهیم رساند.»

جنبش زنان کورد در اروپا (ت‌ژک-اروپا) با صدور بیانیه‌ای کتبی خواستار شرکت در راهپیمایی گسترده‌ای که در روز ۱۷ فوریه در شهر کلن آلمان برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار می‌شود، شد.

در این بیانیه با یادآوری اینکه زنان کوردستان در بیست و پنجمین سالگرد ربوده شدن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در یک توطئه بین‌المللی و اسارت وی در جزیره امرالی، تمام کشورهای درگیر در این توطئه، به ویژه جمهوری ترکیه که دشمن بشریت و زنان است را با خشم و نفرت فراوان محکوم می‌کنند، آمده است: «ما اعلام می‌کنیم که عزم خود را برای پاسخگویی از طراحان، مجریان و حامیان توطئه ۱۵ فوریه که روز سیاهی برای ما بود، افزایش می‌دهیم و بار دیگر بر این قول تاکید می‌کنیم که سال ۲۰۲۴ را به سال آزادی رهبر آپو قرار تبدیل خواهیم کرد.»

ت‌ژک-اروپا در بیانیه خود تاکید کرد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که برای شکست این توطئه و توطئه‌گران در هر لحظه از توطئه ۱۵ فوریه شبانه‌روز مبارزه کرد، ۲۵ سال در معرض شکنجه و انزوا در درون انزوا قرار گرفت و با رفتارهای غیرانسانی خواسته شد تا وی را ساکت‌کنند، گفته شد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مقاومت تاریخی و باشکوهی را در برابر آمریکا، انگلیس، قدرت‌های اتحادیه اروپا و دولت فاشیست ترکیه که این سیستم را ساخته‌اند ایجاد کرد.

در این بیانیه که گفته شد، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نیروی فکری، اراده و عزم برای ساختن یک نظام اجتماعی جدید برای زنان، ستمدیدگان و مردم ایجاد کرد، در ادامه آمده است: «این رهبر آپو بود که ما زنان و مردم را در پارادایم یک زندگی جایگزین گرد هم آورد، به ما یاد داد که در برابر ناامیدی، فروپاشی، درد، بی‌اعتمادی، بدبینی، تسلیم شدن که سرمایه‌داری بر ما تحمیل می‌کند، به پا خیزیم، زندگی جدیدی بسازیم، برای این، بر اساس خوددفاعی مقاومت کنیم، آزاد بیاندیشیم، آزاد زندگی کنیم و آزاد خلق کنیم. سیستم انزوایی که توسط دولت ترکیه و نیروهای سرمایه‌داری بر رهبر ما تحمیل شده است و توسط رهبر آپو که مقاومت بزرگی به نمایندگی از بشریت به نمایش گذاشت و از زندگی آزادانه و شرافتمندانه گامی به عقب برنداشت، شکست خورده است، سعی می‌شود که این سیستم را ماندگار کنند. ۲۵ سال است که زنان کورد، خلق کورد و دوستانشان همواره ایستاده‌اند و اقدامات بی‌شماری را برای برچیدن نظام امرالی و تضمین آزادی رهبر آپو سازماندهی کرده‌اند. آنها از همه دولت‌ها و نهادهای مسئول خواستند تا وظایف خود را برای تضمین سلامت، امنیت و شرایط زندگی آزاد رهبر آپو انجام دهند.

زندان‌ها و مادران مقاومت را رهبری می‌کنند

بر اساس کمپین «آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» که برای نابودی نظام امرالی و تضمین آزادی رهبر آپو آغاز شده بود، فعالیت‌ها و کنش‌های گسترده‌ای در زندان‌ها، در سراسر کوردستان و عرصه‌های مبارزاتی در خارج از کشور در حال انجام است. زنان، جوانان کورد و دوستان مردم ما با پارادایم رهبر آپو ادغام می‌شوند و راهپیمایی‌های طولانی، روزهای کتابخوانی، کنفرانس، ارسال کارت به رهبری و اعتصاب غذا انجام می‌دهند. زنان کورد در پرتو شعار «آزادی رهبر آپو آزادی ما نیز هست» با عزم راسخ برای آزادی رهبر آپو، خالق مبارزات آزادی زنان ما، همه جا به پا خاستند. هزاران رفقای زندانی ما در زندان‌ها و مادران ما در کوردستان در بیست و پنجمین سالگرد توطئه برای شکستن انزوای تحمیلی بر رهبر آپو و نابودی نظام امرالی، جریان‌های مقاومت را رهبری می‌کنند.

ما مصمم هستیم که این کمپین را با موفقیت انجام دهیم

زنان کورد با مقاومت خود نقش مهمی در خنثی کردن توطئه ۱۵ فوریه داشتند. از آنجایی که زنان کورد که در همه مقاومت‌ها جایگاه پیشاهنگی را بر عهده گرفته‌اند، با صیانت‌کردن قوی پارادایم جامعه دموکراتیک، زیست‌محیطی و آزادی‌خواه زنان رهبر آپو شروع کرده، مسئولیت‌هایی را در برساخت کنفدرالیسم دموکراتیک بر عهده گرفته‌اند، خود را به نیروی خوددفاعی برای حفاظت از جامعه، آزادی و سرزمین‌شان تبدیل کردند و بر این اساس دشمن را پاسخگو می‌کنند؛ ما مصمم هستیم که کمپین آزادی برای رهبر آپو را با موفقیت انجام دهیم. سال ۲۰۲۴ را به سال آزادی رهبر آپو تبدیل می‌کنیم.

نظام انزوا و شکنجه علیه رهبرمان بیست و پنجمین سال خود را تکمیل می‌کند. در حالی که این وظیفه تاریخی ما زنان و مردم است که آزادی رهبر آپو را تضمین کنیم، اما مسئولیت رسیدن به این وظیفه بیشتر بر عهده ما زنان کوردستان است. نقطه اوج همه اقدامات و کنش‌های ما در چارچوب کمپین «آزادی برای رهبر آپو، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» که با هدف پایان دادن به اسارت ۲۵ ساله رهبر آپو آغاز کردیم، راهپیمایی بزرگ تاریخی که در ۱۷ فوریه ۲۰۲۴ در کلن برگزار می‌شود خواهد بود. ما زنان با شور و هیجان فراوان خود را برای پیشاهنگی کردن این راهپیمایی آماده می‌کنیم.

ما معتقدیم که در ۱۷ فوریه به سیل آزادی مبدل خواهیم شد. ما صداها و قلب‌های میلیون‌ها نفر را متحد می‌کنیم و به رهبر آپو، رفیق راه آزادی‌مان و خورشید آزادی‌مان که در امرالی طلوع می‌کند، خواهیم رساند. ما صدای خود را به صدای مقاومت‌کنندگان در کوه‌های‌مان، در سراسر کوردستان و خاورمیانه خواهیم افزود. بر این اساس از تمامی زنان کوردستان به ویژه زنان مدافع آزادی و مدافع زندگی انسانی و عادلانه می‌خواهیم تا در راهپیمایی بزرگ تاریخی کلن که در ۱۷ فوریه ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، قویاً شرکت کنند.

امروز روزی است که مبارزه را به پیروزی برسانیم!

امروز روز تضمین آزادی ماست!

ژن، ژیان، ئازادی!»