ت‌ژک-اروپا: قتل‌عام و توطئه‌های آنان مانع از انقلاب زنان نمی‌شود!

جنبش زنان کورد-اروپا: ما به حاکمان می‌گوییم که کل قتل‌عام‌ها و توطئه‌های شما از امرالی تا پاریس نمی‌تواند مانع از پیشرفت مبارزه خلق کورد و انقلاب زنان شود.

جنبش زنان کورد اروپا (ت‌ژک-اروپا) ضمن انتشار بیانیه‌ای اعلام داشت: «ما یک چهارم از سده ۲۱ را پشت سر می‌گذاریم که نظام کاپیتالیست که فرهنگ مردسالاری را ضمن یک جنگ نژادپرستانه و مذهبی و با نابودسازی طبیعت، جامعه و زنان بازتولید می‌کند و درصدد ایجاد ناامیدی برای بشریت و تاریک‌ساختن آینده است، اما تاریخ نشان داده که در برابر این روند یک خط مبارزاتی در میان است.

تاریخ؛ ایمان و مقاومت را به ما نشان می‌دهد، مانند سارا که در برابر شکنجه در زندان آمد گفت: «من عاشق این مبارزه هستم.» ما روح زمانه را از پرتو حقیقت سکینه چانسز و یارانش فیدان دوغان و لیلا شایلمز می‌آموزیم. زمانه به ما یاد می‌دهد که نه فراموش کنیم و نه ببخشیم. زمانه همه زنان را به مبارزه فرامی‌خواند.

ما همیشه در خط سارا خواهیم بود

ت‌ژک-اروپا در ادامه بیانیه‌اش گفت: «به همین دلیل است که ما از جستجوی عدالت دست نمی‌کشیم و خودمان آن را ایجاد خواهیم کرد. ما زنان کورد همیشه در خط سارا خواهیم بود. همیشه در برابر ظلم و قتل‌عام فاشیست‌ها به‌پا خیزید و صدای خود را بلند کنید.

با وجود اسناد، صداهای ضبط شده و ارتباطاتی که به ما نشان می‌دهد قتل سه زن کورد توسط سازمان جاسوسی ترکیه (میت) انجام شد و نیز تلاش دولت فرانسه که برای مخفی‌کردن پرونده انجام شده است، شما سکوت کرده‌اید و در ۲۶ دسامبر ۲۰۲۲ علیرغم درخواست ما نقشه‌های ترور علیه نهادها و نمایندگان کورد، شما باز هم سکوت کردید. شما در برابر تلاش‌های ما برای روشن‌ساختن حقیقت و تامین عدالت در سراسر جهان سکوت کرده‌اید. دقیقاً به همین دلیل است که نقشه قتل اوین گویی، میر پرور و عبدالرحمن کزل را خودتان تنظیم کردید.

در سال ۲۰۲۴ شعار «آنجا که عدالت است، پاریس در تاریکی است» همواره مطرح می‌شود

ما به مقامات حاکم می‌گوییم که به دروغ و وعده‌های توخالی شما اعتقادی نداریم. ما همیشه به جستجوی عدالت و  راه سارا ادامه خواهیم داد... رنج قتل سه زن کورد به ما قدرت بیشتری می‌دهد.

ما به مقامات می‌گوییم که قتل‌عام‌ها و توطئه‌های شما از امرالی تا پاریس که در زمان وقوع آنها سکوت کردید و سعی نمودید پنهان کنید، نمی‌تواند مانع از توسعه مبارزات خلق کورد و انقلاب زنان شود. این خشم و عزم ما برای تحقق عدالت را بالا خواهد برد. ما پاریس را که ۱۱ سال است تاریک بوده و حتی جهان را روشن خواهیم کرد.

مانند ۱۱ سال گذشته، ما همه کوردهای اروپا به پاریس خواهیم رفت. شعار خواهیم داد؛ شعار «عدالت کجاست، پاریس در تاریکی است.» ما معتقدیم که خلق کورد مانند ۱۱ سال گذشته با ما خواهند بود و صدای خود را علیه قاتلان و همدستان آنها که سکوت کرده‌اند، بلند خواهند کرد.